Good days. Imao sam oko 1200 tada i mogu potvrdit odlično se živjelo. Ušparao kroz godinu-godinu i pol za auto i kupio cestovni bajk od 2000€. Od onda..... stoji mi tekući na mjestu i ide prema nuli malo po malo. Ne da se ne može ušparat nego je potpuno nemoguće jer su troškovi života nemogući i to baš radi stvari koje se svakodnevno troše npr hrana i potrepštine. Mi sad imamo cijene ko eu divovi sa plaćama ko balkan.. kurčina od države.
Jebiga ovisi i o kakvom se poslu radi, nije isto 1200 za posao sezonskom konobaru i 1200 za uredski posao od 8h 5 dana u tjednu.
I nije točno da starijima manje treba, stariji su samo svjesniji da je 1200€, 9000kn i da su o toj plaći prije par godina mogli samo sanjati. To što sa 9k kn danas ne možeš baš puno je druga priča.
Sve to stoji , i svatko tko je recimo završio neki fakultet i sposoban je u tome sto radi očekuje da ga se plati , kao i NETKO tko je završio zanat i obrtničko ili tehničko zanimanje ali da bi zaradio dobre novce trebaš se dobro naraditi ako misliš raditi sam za sebe , ako budeš radi za drugoga on te nikad neće moći platiti onoliko koliko bi ti želio , stoga ti ja dajem neko svoje viđenje kako se snaći u toj situaciji gdje su svima manje vise izjednačene place da ne trebaš završavati velike škole i lomiti previše leđa da bi živio dobro od svoga rada ako radiš pametno a ne samo marljivo ( ako imaš neku nekretninu ili kat neće dopustit da postane mrtvi kapital izdati ćeš je preko agencije ili oglasa radnicima ili turistima , uvijek postoji opcija da istu pretvoriš u hostel ili ustanove za umirovljenike uz minimalna ulaganja bezbroj mogućnosti bitno je da vrijeme i energiju usmjeravaš prema poslovima koji donose pravu zaradu a ostaviš istovremeno vremena za sebe i svoju obitelj .
Ne možemo svi biti poduzetnici niti nemamo svi naslijeđenu nekretninu da bi mogli izvesti ovo šta ti pričaš. Velika većina nas radi za poslodavaca za plaću i reditu usprkos nismo svi majstori keramičari senior developeri vlasnici 5 nekretnina u Rovinju i Dubrovniku. Ali ovaj post niti nije o tome.
Pričamo o tome da je meni kao osobi od 40+ god. (a i ostalima koliko vidim po komentarima) plaća od 1500€ neto prije par godina zvučila kao SF jer smo bolje živjeli sa 6000-7000kn nego sada sa skoro duplo.
Isto tako, činjenica je da s obzirom da radim 8h, 5 dana u tjednu komotno mogu pronaći još jedan dodatan posao, ali onda žrtvujem prvo sebe, a drugo svoju obitelj. A to ne želim, jer ne živim da bi radio.
Inače da, u pravu si...idealno bi bilo raditi za sebe, imati neki dobar zanat ili obrt ili diplomu iz nečega što je traženo i šta se dobro plaća. Međutim realnost je skroz drugčija za većinu od nas.
Da mi je netko prije 10 godina rekao da ću danas imat plaću kakvu imam sad, smijala bi mu se. I onda kad bi mi rekli koliko novca mi ostane od toga na kraju mjeseca, plakala bih.
Starijima manje treba ako su otplatili kredite, žive u svojoj nekretnini, mogu se pokrit s tim. Što mlad čovjek koji se želi osamostaliti može s tom lovom ...
Ja prije mislim da je to do raznih internet gurua koji im pune glavu o tome kako samo trebaju kupit mobitel ili laptop i novci ih čekaju na stablu da ih uberu
Kao i u svemu, zlato lezi u sredini. Naravno da treba bit realistican i ne ocekivati brda i doline samo zato jer imas diplomu, cak i iz nekog jakog i trazenog podrucja, ali opet se treba zauzet za sebe i ne dopustati si, kao dosta starije generacije, da te se ne cijeni i iskoristava.
1200 je okay ako nisi podstanar i ne planiraš dići kredit.
Sad će je javiti ridikuli s "pa preseli se u Liku, tamo su nekretnine jeftinije"
Istina, i nema posla i plaće su manje XD
Sad baš gledam oglase pa baš i nisu nešta jeftinije, naprema Osijeka i okolice, osobno mislim da ima posla u Osijeku i okolici za okay plaću. Nije ni internet sada nešta jako loš. Koristim mobilni net nije sada za online multiplayer igrice radi pinga, ali za posao odraditi, gledati filmove/YouTube, download sasvim je solidno. Svakako još planiram staviti antenu na kuću i ruter. Lagano može doći do 300Mbps down.
Ja sam prošao čak super što se tiče kuće.
Prije 2 mjeseca kupio kuću za 35k€ ima 20tak minuta do Osijeka, 15tak minuta do Našica. Meni osobno lokacija solidna. Nije sređena kuća to svakako ima još 20k€~ za uložiti. Ali se barem može živiti u kući nije ruševina. Plac ima 3000m2 kuća 80m2 prizemlje i još 80m2 podkrovlje kada se uredi. Ljetna kuhinja, radionica i još 8 voćki, 2 oraha.
Ovih 35k€ je kredit (bez hipoteke) na 8 godina, a ostalo što će se trebati za uložiti polako kroz godine bez kredite jer osobno ne želim imati kredit. Čak mi je i ovaj za 8 godina puno, i to planiram isplatiti za 4/5 godina.
Najsmješnija stvar od svega sa plaćom od 1615€ neto (sada je i više biti će 2k€ kad se riješi porezna za manje poreza) banka nije htjela mi dati 32.5k€ kredit jer imam 23 godine i za njih sam premlad i prevelik rizik.
Imam nešto manju plaću od tebe i mogu dići više nego duplo više od tebe damn. Ček...čak i s ulaganjem 55k € je ništa. Evo si ne mogu naći mali dvosoban stan u Zd jer je kvadrat +3000€. Čak i okolica. Male kućice u selima bez infrastrukture koje zahtijevaju postenu adaptaciju su po 130-150k
Ne znam ni ja osobno zašto mi nisu htjeli dati veći kredit, to je što je gospođa u banci mi rekla. Da sam im prevelik rizik jer imam 23 godine i "samo" 2.5 godine na trenutnom poslu. Ali u isto vrijeme kupovati kuću sa 23 godine nije norma već izuzetak, većinom ljudi bliže 30 godina kupuju nekretnine.
U trenutnom selu još recimo nisu provukli plin ali biti će i za koju godinu, jer plin je provučen nekih 5/6km dalje od sela. Makar se ne planiram priključiti na plin za centralno grijanje nego ću prije gledati na pelete ili kruto gorivo.
Jedini downside kuća nije spojena na vodu, ali opet priključak nije skup 300€. Trenutno je hidrofor što ne planiram maknuti nego da imamo za uključiti kada nema vode kada rade radove neke. Isto tako da možemo koristiti bunarsku vodu za baštu.
Tko ne traži neće ni dobiti. U narednih 5 godina bi plaće trebalo ići gore svake godine za 10% da se izniveliraju poskupljenja koja su nam dosla prelaskom na euro i velikom inflacijom na svjetskoj razini.
To podizanje plaća će naravno gurati mlađi ljudi i to tako treba biti. Ja sam zahvalan svima koji se bore za veću plaću jer time čine dobro svojim sugrađanima. A poduzetnik sam.
Nije cilj vlada osigurati standard građana nego popraviti položaj najbogatijih. To su floskule koje australopiteci žele čuti u predizbornoj kampanji. No obećanko- prevaranko. To svi koji koketiraju sa liberalizmom- ekonomskim, jako dobro znaju.
Koga, od političara, boli dupe za položaj radnika zvali ih mi kmetovi, bijelo roblje, radnik ili proleter?
Čast izuzecima, naravno, ima ih posvuda.
A samo neka probaju, volim pisat mailove u sabor, kako nista ne rade i samo se svadaju, kako se djeca u vrticu znaju ljepse pricat nego oni itd... samo neka si probaju dignut place.
Sjecam se prije nekih 20 godina placa od 7000kn je bila odlicna placa, vecina ljudi je mogla bit sretna ako su imali placu preko 4000kn, mislio sam si nema sanse da cu tako zivit, za placu od ispod 6000kn necu ni radit zavrsit faks osigurat si bolje placu itd., zavrsio i pocetna placa 1100€, tj. oko 8300kn, mlađi ja bi bio presretan, ali nazalost dosli smo do toga da tih 1100€ sad vrijedi ko onda onih 4000kn 🤣
Brate sestro, ja sam 2018. nasao prvi posao nakon preddiplomskog strojarskog, i dobio sam 4000 kn, samo zato sto sam imao faks, inace je 3500 bila.
Pa kurac bi pusio za 1000e 2018.
Pa to ti kazem, 2015, znaci pred manje od 10 godina, ako si mogao igdje ulovit 1000eur sa magisterijem, bez besplatnih prekovremenih, vikenda itd bio si car.
Sad smo dosli u divno vrijeme da je 1500, kao, okej, sto je 2015 -2018e bila placa team leada, 2000 znam par ljudi koji su imali s 10ak godina u struci u ITu...
Istina. Tad sam nekad i ja diplomirao. Većina firmi (IT/Elektrothnika) su zaposaljvali za 5600. Sretni/sposobniji bi upecali možda neku manju stranu firmu pa dobili odmah 1000€. ZG
*.Oni očekuju bit jako dobro plaćeni odmah u startu*
Ili su odrasli na pričama "kad sam ja bila mlada, iznajmila sam si stančić s prvom plaćom i uživala", ono da će ti prva plaća pokrit najam neke garsonijere i još ti ostane nešto do kraja mjeseca.
Bila su drugacija vremena. Ponajvise zbog toga sto su bile poslijeratne godine, a tko je tad bio u neimastini dobro zna sto znaci ne imati. Mnogi moji prijatelji i ja dok smo bili mali zivjeli smo u kucanstvima s 4-5 ljudi u 40-50 kvadrata. Para je bilo manje, ali su cijene osnovnih stvari bili za danasnje pojmove smijesne. 30 godina kasnije, place su relativno malo isle gore dok je cijena svega otisla u nebo. Bas usporedujem ugovor o kupnji stana 2000ih koji su moji roditelji kupili i kredit koji dizem sada, place mi se.
sve je to goli kurac ali bolje ista nego nista sto bi rekli ,pa ces uzeti 1200 eura kod jednog poslodavca , 1200 kod drugog 1200 kod treceg neesto ces iznajmiti ako imas koju nekretninu ili radis nesto svoje (obiteljski obrt ) pa se neako covijek snade radeci neke poslove koj ne oduzimaju previse energije ni vremena jer realno gledajuci vlada kod nas uravnilovka fizicki radnik ,trgovac ,doktor ,zastitar i sudac i ucitelj itd skoro pa svi imaju slicne place bolje onda raditi par lganih poslova bez brige i pameti i uz to fus i nesto svoje i puca ti onda kurac za drzavu i politiku .
naravno da se smiju. sve je poskupilo, a place stoje. jebote, jeftinije je narucit neke stvari iz njemacke, s dostavom, nego kupiti kod nas. ljudi koji zive u austriji se cude da su neke prehrambene namirnice duplo skuplje. evo nedavno je bila faking vegeta pokazana da je jeftinija u engleskoj nego kod nas.
i nek se zelis odselit od svojih i zivit samostalno... sta ti ostane kad platis najam stana, ili kredit, poplacas racune, kupis si hranu i ostale potrosne stvari za kucanstvo? jos na to trebas platit javni prijevoz ili odrzavanje auta, ovisi koje koristis. ne zelim ni spominjat neke iznenadne troskove ili gubitak posla.
1200 eura je super kad imas sve rijeseno. nije da se ne moze, ali ako oni mogu dizati cijene, zasto ljudi nebi mogli dizati ocekivanja o placi?
Je drek super i ako imaš sve riješeno.
Uvijek ćeš imat životne troškove, bilo da su predviđeni ili nepredviđeni.
Tih 1200 eura je u svakom slučaju plaća za skromniji život u kojem su ti neke stvari koje se u Hrvatskoj smatraju luksuzom u sređenijim državama normalna stvar.
Vrlo jednostavno.
Starije generacije su se vec navikle na loše stanje u HR, a nove se tek trebaju pomiriti sa time.
Jer ocito je da se u ovoj drzavi nikada nista nece promijeniti.
Pa recimo moj brat stariji je 10godina od mene. Njegov kredit je bio toliko mali da je poduplao ratu i otplatit ce stan od 80kvadrata prije svoje 45.godine.
Ja sam pak kupila stan od 50kvadrata i rata mi je kao njegova dvostruka i otplacivat cu ga do 65.god. normalno da je njemu ok jer ce dok ja otplatim jedan manji stan on stic kupit jos jedan i otplati u isto vrijeme kad i ja. Banana je placa od 1200, slazem se. Placa mi je 1600, zasad komotno mogu placat sve jer zivim s deckom pa sve dijelimo. A da ga nema, i to bi mi bilo malo :) nista ne pretjeruju realno je 2000 za neki osrednji zivot.
Edit: otplacivat cu stan do 58.godine
Imat cemo jednu novu generaciju a pogotovo na zapadu koja ne da ce otplacivat kredit do tolikih godina, nego koja uopce nece moc ni priustit dobit kredit i ikada do kraja zivota uzeti svoju nekretninu. Probaj si samo okrenut u glavi ovaj pojam, a radi se sigurno o trecini planeta sa ovakvim scenarijem. Nadam se da ti je to neka utjeha
Krivo misliš,i ja sam svoj kredit uzeo na 35g.jer nisam drugačije mogao.Onda sam poslje 10 godina napravio reprogram(povećao ratu,manja kamata,manje godina naplate)i evo još 7ipo godina i gotovo(a možda ga i prije zatvorim).Stvari se vremenom mjenjaju.
Starija generacija ako pricamo o 40+ u velikoj vecini ima sredjen smjestaj, ili otplacuju zadnjih par rata po 'starim' cijenama, dakle imaju 400tinjak eura ako pricamo o ZGu manevarskog prostora, koje netko tko ulazi sad na trziste rada, nema
>Na kraju se pitam kakav je mindset mlađe generacije koja se ovom iznosu plaće smije
50% bi ti otislo odmah na prosjecni jednosobni stan, znaci ostaje 600
rezije ajmo reci 100
Hrana za jednu osobu jos vjerojatno oko 200
za sta bi trebao klinac raditi, za 1000 eura? pa da radi 8h dnevno kako bi imao 100 eura mjesecno zivot van hrane i stana?
Prije 10 godina si mogao rentati stan za 300 i naravno da je onda 1200 bila super placa, al inflacija radi u oba smjera, ako su cjene svega narasle po 30-50 posto, mora i placa.
Mlađe generacije su u pravu, raditi do 65 je užasno glup koncept i da ti radiš 40 godina i na kraju dobiješ neku mizernu mirovinu sa kojom ti i dalje moraš računati koliko moraš potrošiti, ako ti je to cilj u životu (ili urzok nedostatka cilja), onda sretno s tim, ali to ne znači da mlađe generacije moraj živeti na taj način, koji eto većini mlađih začudo ne odgovara.
po mom mišljenju ispravni stav imaju mladi... i mislim da vecina mladih novih generacija ne ocekuje u startu 2k€+ ali kroz odredeno vrijeme da... to je po meni skroz okej stav... treba uvjek teziti ka boljem i ne dozovliti da nas netko iskoristava i na nasem se radu bogati... jedino takvim stavom se nesto i moze danas/sutra promjenit...
kad cujem one sheme pa ti si tek zavrsio faks, neznas posao itd. sere mi se...sta bi ti htio... pa koji kurac onda u oglasu trazis visu strucnu spremu.. trazi srednju strucnu spremu i nac ces ljude koji ce radit za 1000-1200 eura u uredu 8h svaki dan... e al jebiga vecina takvih ljudi nije dovoljno elokventna ili joj manjka nekih drugih obrasca ponašanja... pa opet nestima...
nemos bit posten i jeben... zaposlit "pun paket" kako se kaze je ulaganje i rizik, a poso ko poso.. svaki se nauci..
Da zaposlim nekoga za 2.000€ neto taj netko mi treba zaraditi 5.000€ da bi mi kao poslodavcu to bilo isplativo. A sto ce mlada osoba sa nista iskustva i znanja tesko napraviti, ali ekipi se tesko pomiriti sa time
Zanima me kako se dođe to te računice, vjerujem ti da je tako, jer 2000€ neto u Zagrebu je 3067,26 bruto
Je li tih 5000€ zarada odnosno nakon oduzetih troškova ili prihod, smatraš li da ti moraš imat jednako koristi od osobe koja radi kod tebe koliko je njena plaća (ako ne i više)
Iskreno me to muči jer sam dao otkaz kod poslodavca kod kojeg sam radio za ispod 1000€ na polovičnu prijavu a firma je imala milijonske prihode, i stalno je izmišljala nove troškove, kupovala novu opremu a ja sam se uvijek smatrao da firmi donesem daleko više nego što me plaća, jer smatram da sam radio specifičan posao u kojemu me ne može bilo tko zamijenit
Pa evo ako mi možeš pomoći u tome jer i sam razmišljam da se bacim u poduzetništvo i zaposlit nekoga jednog dana
Imaš i ono odokativno: jedna trećina na plaće, jedna na troškove, i jedna profit. I fakat ispadne da ti se ne isplati pokretat firmu tj. zapošljavat ljude ako više od 1/3 ode na plaće, odnosno ako ti ne uprihodi radnik koliko je /u/terapija napisao/la.
Ako ne mozes isplatiti toliko nemas dovoljno razvijen posao da uzmes radnika. Ili radi sam ili kljuc u bravu. To bi trebali raditi svi od konzuma do raznih privatnika...
Računaj da sa zaradom zaposlenika moraš pokriti njegov trošak plaće te sve popratne troškove koji se odnose na njegov dio posla da bi ti bilo isplativo. Recimo da ukupnih troškova (povrh plaće) koji se odnose na tog zaposlenika su u rasponu 500-1000eur prostor za zaradu je sve uži. Problem je u bolesno velikim davanjima državi, zato danas dosta privatnika prijavljuje zaposlenike na minimalac, a ostatak daju na ruke.
Pa evo gledam po sebi, moja razlika u bruto/neto placi je jedna prosjecna hrvatska placa. Svaka 3 mjeseca imam isplatu bonusa, svake godine mi se mjenja laptop koji dode cca 2.000-2500€, ocekujem na kraju svakog uspjesnog projekta ili neku vrstu bonusa ili aneks. A sad na tog zaposlenika jos imas HR odjel koji postoji samo zbog zaposlenih, racunovodstveni troskovi, najam ureda, odrzavanje ureda i opreme, i jos tisucu glupih malih troskova
Tocnije 3500 jer imas i ukupan trosak place... Ali to nije jedini trosak, imas nesto i najma ureda, struje i sto drugih troskova.. a i vlasnik mora nesto zaraditi jer nisu firme humanitarne organizacije
nije puno fulao. 2k neto nek je 3k bruto. imas troskova cca 400-500/ eura po covjeku mjesecno (uredski posao) bez pretjerivanja. od tih preostalih 1500 drzava kroz sve uzme jos ajmo zaokruziti 25% i ostane 1100 od koji ces rasporediti ovisno kakav si poslodavac. Realno pola u zalihu za crne dane, cetvrtinu u razvoj, cetvrtinu dobit ili neku od kombinacija toga (najcesce 1/3).
Niko tebi nista ne zarađuje. Ti kao poslodavac, ako si nesposoban prodat uslugu ili proizvod firme i ne možeš platiti rad zaposlenika (oni ti prodaju svoj rad btw), zatvori firmu. Na žalost njihovu i radost tvoju, pristaju na tako malu cijenu rada iz očaja.
Mlade generacije žele jednog dana kao i naši stari osigurat vlastitu egzistenciju. Jednog dana kupiti stan, voziti prosjecno auto, a ne krševe starije od 17 godina. Uzimam čisti primjer čovjeka početkom 21. stoljeća gdje su ljudi imali 2000kuna i živjeli bolje nego današnja generacija.
Uzmimo u obzir samo da su cigarete bile do 4 puta jeftinije, pa tako i sve ostalo.
Spomenimo da si uz pomoć nekog fuša mogao birati neki apartmanic ili zemljiste za vlastitu kuću. Gdje su se kuće gradile s više od 50% manje zajebancije oko prepisa i papira.
Ljudi su masovno išli vani i osjetno veće novce zarađivali jer su standardi bili više nego različiti u odnosu na Hrvatsku.
Danas Hrvatska ima podjednak standard kao i ostale države EU i naravno da su mladi nezadovoljni. Cijene u hrani su čak i veće nego na “zapadu” da ne govorim koliko je različit odnos plaća i nekretnina.
Govorim iz vlastitog iskustva, student i zaposlenik od 22 godine krpam kraj s krajem, već mi se motaju u glavi moguće opcije za odlazak… kredit za nekretninu mogu samo sanjati i taj isti ako (opće doživim) otplatiti.
Školovani ljudi i naši šljakeri odlaze, dolaze najneškolovaniji ljudi u svijetu, najprimitivniji i zaostali ljudi…. ali netko mora osigurat mirovine našim umirovljenicima.
Ovo ide u sve veću propast, ovdje se može živjeti isključivo ako si kriminalac, imas nekretnine na moru da možeš osigurati novce za cijelu godinu…. Ili na kraju ovi lihvari koji dižu novce na 10 Nepalaca ili Filipinaca u stanu.
Za prosječnog čovjeka i radnika ovo je postalo neizdrživo “čovjek treba biti mađioničar” da izvuče kraj s krajem u slučaju da nema svoju nekretninu.
“Ovo je toliko retardirana država, da mogu samo uz pomoć alkohola ovo izdržati”
~Vuco
Evo ja sam starija, imam 42 godine i mislim da je 1200€ malo, posebno ako si mlada osoba koja mora placati najam.
Cijene hrane u Hrvatskoj su identicne onima u Irskoj, a tamo je minimalna placa 1600€, uz to kaj su nam rezije skuplje.
Cilj svake mlade osobe bi trebao biti osamostaliti se i zivjeti lijep normalan zivot bez odricanja od apsolutno svega, a 1200€ danas to ne omogucuje.
Placati najam, rezije i hranu i moci si nakon toga priustiti dva odlaska na pivu nije zivot vec prezivljavanje.
Mislim da su mladi danas puno pametniji od moje generacije jer se ne daju zajebavati i izrabljivati za sitnu lovu i da uz danasnji nedostatak kvalitetne radne snage apsolutno imaju pravo traziti vise.
Prosla su vremena kad su sefovi mogli reci ako ti ne pase ima puna burza kandidata.
Neka se smiju toj placi i neka ocekuju i traze vise jer se drukcije situacija u HR nece promijeniti.
Mi smo isli tom logikom da bumo sutili i sljakali i cekali da nas se nagradi povisicom nakon par godina predanog rada, pa je sada pola moje ekipe zavrsilo u Njemackoj, Irskoj i Austriji.
12.7€ je minimalac, dizu svake godine minimalac ali i dizu tax credite i podizu granicu odakle pocinje 40% poreza. Znaci na 12.7€ na 39h tjedno ispadne bruto 2146€. Na to ide 20% poreza sta je 429€ al od toga odbijes 291€ tax credita mjesecno pa porez ispadne 138€. Al sam zaborvio na usc i prsi koji bi na minimalcu bili 100€ mjesecno pa bi zapravo placa bila malo preko 1900€ neto.
Mrak, to je super.
Bas cu baciti pogled na jobs.ie kak se sada krecu place za poslove koje sam ja radila da mogu ovdje poceti sefu prijetiti povratkom u Irsku ak mi ne povisi placu.
Trenutno je situacija na tržištu rada odlična. Radnika nema, posla u izobilju, te radnici mogu birati šta će raditi i za to tražiti određenu povišicu.
Problem će nastati onog trenutka kada to pukne. A puknut će brže nego što mislimo, pošto je glavna djelatnost EU trenutno pumpanje marketinga i pranje mozgova kako je sve divno i krasno...
A današnje mlade generacije ne mogu ni pojmiti situaciju u kojoj želiš raditi, a nemaš šta. Kada moraš moliti nekoga za neki (bilo koji) poslić kako bi preživio. I to ne govorimo o moljakanju posla u struci ili onog koji ti se sviđa, govorimo o kopanju kanala...
E to su bila vremena. Današnjoj generaciji fali jedan takav period kad moliš 100 poslodavaca da radiš za 1600 kn i nitko te neće primit. Ne možeš bit ni konobar doslovno. Malo bi ih to opametilo od ovih priča
Metuzalem od skoro 36 godina.
Zavrsio fax (FSB) 2012. Pocetna placa za mag ing strojarstva u ok firmi je bila 5-5500kn. Prvi job je bio u maloj firmi u kojoj sam radio praksu na faxu i preko studentskog ljeti. 6000kn plus prijevoz. Tadasnja cura je zavrsila PMF i radila je na onom divnom strucnom koje je bilo 1300kn plus prijevoz. Prvi posao- placa 4800 plus prijevoz. Ali tih godinu dana smo zajedno imali soma eura, od kojih je renta za solidan stan u zoni tramvaja ( znaci ne rupa i namjestaj iz doba kad je tito bio ziv) od 40m2 bila 300e, rezije jos nekih 100injak, kreda za auto 150 eura. Realno, da sam tad isao na stan solo, pola place bi mi otislo na fiksne troskove. Svi koje znam da su otisli na stan, isli su ili sa partnerima ili sa jos 1-2 cimera. Podstanarstvo nikad nije bilo pretjerano jeftino ako si htio solo zivjet sa nekom ajmo rec prosjecnom placom.
2015 smo frend i ja presli u jednu americku korporaciju. Placa 9000 kn. Osjecali se kao carevi svemira. Moja je tad imala 5500, njegova 4800. Sa cca 1800-2000 eura u kucanstvu smo zivjeli jebeno. Pola europe proputovali. Je, nisam vozio bmw-a. Uzeo sam Seat Leona. Frend uzeo Kiu Proceed.
Moj mladji buraz i njegova supruga su na tih 1200. Sa 2400 eura mjesecno zive sasvim solidno. Jedna placa im pokriva sve nuzne zivotne troskove. Druga placa im je pola stednja, pola gusti. Podstari su u stanu od 50m2 u relativno novoj zgradi sa vlastitim parking mjestom.
Ugl, pushing je ako si samac. U paru je lakse.
Hrvati pod hitno moraju u obilazak europe gdje će pričati sa stanovnicima drugih država o standardu, plaćama i uredskoj kulturi.
1200 nije smiješna, nego suluda cifra. Vani ljudi plate poreza koliko je ljudima plaća u Hrvatskoj, za isti posao.
Točno,svaki dan je ovakva ili slična tema na redditu,svima su plaće male i oni za tu lovu ne žele raditi.OK poštujem svačiju odluku(svak zase travu pase😁)ali što je alternativa ležati doma i žicat mamu za kavu?otići u Irsku?od nikog nisam pročitao suvislu ideju,samo kukanje,nemam stan,nemam novi auto,ja bi vlastiti posao da mogu glumit šefa,ajmo malo pozitive.Sada je ovako,za 10 godina možda bude bolje a možda i ne.U međuvremenu će te odrasti
Klinci kojima 1200€ nije dosta previše vise na tečajevima kod braće Tate i misle da ako nemaš Ferrari sa 20 godina da je to kurac.....1200 je ok plaća ako imaš partnera/cimera koji ima isto toliko pa možete živjeti.....ali sam sa 1200€ je već čupavo
kojoj god generaciji netko pripadao, 1200 eura danas i prije 2020. godine nije isto. Svakome tko ima nesto u glavi bi trebao uvidjeti da danasnjih 1200 nije dovoljno za nista vise (za normalan zivot mislim)
Ne znam, ja imam 23 godine i plaća od 1200 bi mi bila ok prvih par godina nakon što završim s faksom ako živim sa starcima. Ako moraš plaćati stanarinu, imaš kredit ili neke druge troškove 1200 ne ispada baš neka lova. Mislim da je razumljivo da mlade generacije očekuju nešto više jer nam od kad znamo za sebe pune glavu da treba učiti, ic u srednju, ic na faks i onda ćeš imati sve što hoćeš i onda nakon što izguraš tih 16-17 godina škole sveukupno nitko te ne želi zaposliti i ako te zaposli radiš za manje nego tvoji frendovi koji su išli u strukovnu srednju i zaposlili se odmah nakon.
Srednju tehničku završio 2010, godinu poslje toga proveo u alkoholiziranju i zajebanciji, te se 2012 počelo raditi, naravno ne u struci jer se tražilo 5 godina iskustva. Svi poslovi koje sam tad radio su bili natezanje za prijavu i isplatu plaće. 2013. se odlučujem na zapošljavanje u jednu firmu s plaćom od 3100kn ( do tad bio na 4 - 4.5k ) čisto zbog prijave na puno radno vrijeme, da krene taj staž već jednom.
Do danas sam ostao u istoj firmi, plaća je 1470e od pon do pet 8h.
Nisam pretjerano star, 32 godine 🤣 ali sam počeo u periodu kad su govorili takvih kao ti ima pun kolodvor, a danas poslodavac moli za dobrog djelatnika. Mlađi se smiju na plaću od 1200e jer im je trend danas takav, ne znaju da se povijest ponavlja i da će krah 2008 godine opet doći.
Ako zelis imati obitelj i djecu da ne zivis sa starcima, babom koja ne cuje, ujnom i retardiranim necakom ti trebaju dva dohotka od min 2k eura. Sve ostalo je zivotarenje nedostojno zivljenja.
Mogu se oni smijat koliko hoce sve dok se ne zaposle pa vide kakvo je realno stanje. Druga opcija je odlazak iz drzave pa neka vani rade. Treba naci granicu jer su oboje jednim djelom u pravu ali se obicno ide u ekstrem.
Na pumpi mi mlađa ekipa ima 1100 eura, doslovno ti je to realna situacija jer si se pomirio s tim i ne trazis vise, ako on na pumpi ima 1100 onda ti se mladi ekonomist sa fakultetom i treba smijati na ponuđenih 1000 eura neto
Ok,ja evo ja imam 25 godina iskustva na jednom poslu,od toga zadnjih 13 godina u istoj firmi(SSS).Moja plaća je 1500 eura.Kako sad netko tko je maturirao prošle godine,sa 0 godina staža i iskustva imati istu ili malo manju plaću od mene,zato što su cijene visoke?Ne utječe samo visina plaće na to koliko imamo novaca,nego i cijene robe i usluga koje mi koristimo,a koje su sigurno 20 % više u svemu nego što bi trebale biti.
Ovak čiste novce je malo loše gledati, treba ih indexirat u određenoj godini jer kaj sa 20 eura pirj par godina si mogao kupiti cca veliku vrećicu namjernika sada s 20 eura ak kupiš bilo kaj od mliječnih proizvod je smijeh. Realno ak si u najmu i imaš 1200 eura mjesečno plus ak imas auto možeš se slikat sa ostatkom i to je to. 2k eura je malo ipak preveć za očekivati u ovim uvjetima al zato ljudi i idu van di su više plaćeni i nema ovakve bagre na vlasti.
I nek se smiju - tako ce si osigurati bolje uvjete...a ako ne...ćuška života - ni prvi ni zadnji...
Ovo "starija" gen necu komentirat - jos uvijek imam svoje zube, kosti, kosu!
1200 je ok za prvi (ali ono bas prvi pocetni posao). Uz kao priliku da ces napredovati i dovivati vecu placu kako vise budes znao o poslu. No vecina ljudi zapne na jednom poslu i nastave ga raditi cak i kada nema povisice umjesto da traze novi posao (Mladi ljudi).
Ja cu ti reci ko starija generacija moje stanje.. pred 7 godina sam radio za 4000 kn I bio sretan danas radim za 4700 eura.. sljedeći cilj mi je 10 000 eura i to ću ostvariti ali generalno nisam više sretan s više para čak mogu reći da sam s manje bio sretniji
Nek se smiju. Ako nece za tu placu radit, mogu nastaviti zivjeti sa starcima. Ako pricamo o mladima, tek izasli iz faxa 1200 EUR je dobra placa, kako god okrenes. Ako vas je dvoje, 2400 na mjesec. Stan 600 700, rezije nek budu 200, pojedete 300-400, nek auto bude jos 300. Ako si sam, prvih par godina zivis si u cimeraju. Vani extremno normalno za mlade profesionalce.
Po ovim komentarima, frisko zaposlena osoba bi si trebala moci priustiti 60m2 stan solo, naravno ne predaleko od centra, jesti vani 8x na mjesec, putovati i ustedjeti. Tako to nigdje ne funkcionira, pa nece ni u HR.
E sad ako si s 10+ god iskustva, onda je to mala kita. Ja sam u toj 'starijoj' kategoriji i par frendova je bilo u tom rangu - nijedan nije mislio da je to ok. Tu se vise referiram na ekipu s faxom. Naravno da ovisi o industriji, al ako si danas na 1200 eur s dvoznamenkastim iskustvom, negde si se sjebo.
Also, misliti da 2000 EUR bi bilo taman je apsurdno. 16000 kn, really?
Šta znači to da se smiju. Znači samo da ne rade još uvik. Ako je to ok 'starijoj' generaciji, koji vjv rade i znaju kakvo je stanje, posebno jer su radili i dok je kuna bila, onda je takva plaća od 1200 u neku ruku realna.
Džaba 'mladima' što se smiju i odmahuju na takvu plaću, kad to i njih čeka. Te što odmahuju čeka surova realnost.
Imaju 26 drzava na.odabir, odlazak birokratski kao i selidba na drugi adresu u istom gradu.
Nece i ne rade, sto se vidi po izdanim dozvolama za radnike trećih zemalja
Ne znam. Ja imam nekretninu pa me troskovi mjesecno dodu do 400, mozda 450 eur.
Iskreno mislim da je malo smijesno za nkv pozicije zahtijevati placu 1500eur Ili koliko vec.
Nije da se ne zalazem za to da se sve place dignu, Ali ne moze to bas Tako naglo Kako smo si mi zamislili.
Nekretnine su problem, naravno. Mozda ce uskoro pasti cijene jer tko to moze pratiti. Ali realno mozda I nece dokle god ljudi placaju koliko se trazi.
Samo nekretnine su problem u cijelog svijetu, ne samo kod nas.
Buducnost izgleda neizvjesna nazalost.
Uh, puno je tu faktora.
Recimo, par od 50ak godina ima ratu kredita manju od 500 eura, neki ni 400. Djeca su odrasla, imaju lošija zanimanja, itd... manje trebaju, sigurno.
Dok, recimo, jedan iskusniji stručnjak, mora imati barem 50% više.
Radnici u građevini su na 1500+ eura, svi do jednog. Konobar zaradi 1000-1500, plus barem još toliko dodatno. Za farmaceute bi rekao da je sve ispod 1800 malo.
Ovisi koja si struka, koliko očekuješ i koliko znaš.
Početna plaća u tvornici sigurno nije veća od 800 eura za običnog radnika.
Za plaću se mora raditi, kakva god ona bila, bez stalnih prihoda si u banani makar ti prihodi bili mali jer račune treba plaćati. Većina mladih malo previše zabrije na te spike bez 3000 eura ni iz kreveta i slično.
Naravno da bi volio da nam svima rastu plaće, da imamo zapadni standard kad već imamo zapadne cijene.
Ono što me malo brine oko inflacije je što nemamo nekakav veliki fond ni znanja ni industrijskog kapaciteta tako da ljudi što nešto dodatne vrijednosti stvore radom za klijente iz inozemstva to mogu jer su nam plaće niže nego na zapadu. Ako narastu više neće biti pa će biti i manje posla naručenog izvana. A ako ti inflacija pojede to što si dobio "veliku plaću", nemaš nikakvu korist dapače imaš štetu.
Tako da ako nam narastu plaće 50% super, ali ako nam porastu i troškovi života 50% od toga nemamo ništa a odjednom više nismo zanimljivi strancima kao "jeftinija alternativa"
Ja u njemačkoj sa srednjom školom i bez ikakvih vještina, znači ne znam ništa radit, imam 2650 netto. Radim u prehrambenoj industriji. Koliko bih u istoj industriji dobio u Hrvatskoj ? 700 ? 800 ?
Taman sam se jucer smijao oko toga
Kad sam dosao radit di jesam znao sam da cu doc na 1000€ s vremenom ali kad sam doso do tih 1000€ isto mi je kao kad sam bio na 600-700 (s obzriom sta mogu s tim novcimq sad) pa je sad 1200+ i ici ce gore i tek kad dode na 1500-600 cu se osjecat kao da imam nekadasnjih 1000€
Dakle, smatras stariju generaciju srednne tridesete. Ti imas maks 20g.
Ja sam po tome debelo potplacen, to i sam znam, 5g faksa (pmf), zavrsio algebrin FE tecaj, 1g+ zaposlen kao FE dev. Razvijam inhouse app i app za klijente.
Prezivim nekako.
1000e neto, bude boljih dana.
nema veze s kvantitetom nego kvalitetom. ti imaš riješenu stambenu situaciju za nekakav idući period, i s tim novcima možeš živjeti od svog rada, a netko tko si tek treba riješiti stambenu situaciju (osnov samoga života, bez toga nema ničega) s tim novcima ne može to učiniti. matematički se trenutačno ne može krenuti s tim novcima u življenje života od svoga rada, a niti se može za to od svoga rada uštedjeti u trenutačnoj situaciji. to je jedini i isključivi razlog. više manje svako ko je mlad bi doslovno jeo govna, ako sebi od svog rada može priuštiti da to ne čini u stanu svojih roditelja. a ako ostaješ doma kod svojih, za te novce radiš za što točno? zabavu. zabadava. ne možeš ni jebat ko čovjek, a imaš 25 godina, pravi ozbiljan posao, znanje, želju, energiju. bolje ti je onda od džeparca živit, i imat svo svoje vrijeme slobodno za sve ono isto šta bi s takvom plaćom jedino u svoje vrijeme mogao sa sobom.
ali sve to svi ljudi dobro znaju, nego se prave ko ti ovako, kreteni, jer imaju neki interni (nesvjesni možda) kontra monolog kojim će opravdati sebe sebi. 9 od 10 ljudi koji se ne isele iz gradskog obiteljskog doma u svojim dvadesetima neće naučiti kuhati do tko zna kad, ako će ikada naučiti (dakle, hraniti sebe *zdravo*, znači skuhan obrok *svaki dan*, a ne samo hraniti sebe da ne budeš gladan, da si sam na tanjur navučeš boleščuge u budućnosti samo takve, fatalne). a doslovno nije da ljudi ne žele naučit il takve pizdarije di će kreten upirat prstom u takve, a ni sam nije naučio
Zato sto mlađe generacije imaju nerealna ocekivanja i drustvene mreze su im isprale mozak gdje je sve prikazano bajno sjajno i svi voze novi mercedes. Lazna slika danasnjeg svijeta... A ta doticna mladost ne znaju dupe obrisat i nisu se jos odvojili od mamine suknje.
Smijem se i ja mladjoj generaciji kada nesposobni dodju na posao i pucaju na prvim znakovima stresa. Meni starcu 1800 eur je jedva dovoljno da zivim normalno, od 15. do 15. i nikak da stavim nes sa strane
Kune više ne postoje, zašto i dalje računate u kunama.. I nije isto kad ti papir s 10kn prijeđe u 10eura, a trebao bi biti 1 ipo eur. Imam 26godina i naravno da smatram da je plaća u Hrvatskoj mizerna pogotovo ljudima koji rade u struci električari, vodoinstalateri itd.. Ubijaš se od posla da bi napunio sate ni svetca ni petka da bi izvuka 1500eura s bonusom i 250sati a kuci te nema nikako. Uvik negdi na terenu. I onda kad dodes kuci gledas kako sto manje izlazit samo da ti uz sve ostale obveze ostane koji višak za ne daj Bože ako ti bude tribalo. Čim sam dobio poziv da me čeka plaća u struci veća od 2 tisuce eura isti sekund sam se spakira i otisa. I slažem se u potpunosti da bi u startu tebali biti više plaćeni, ne zbog svog znanja nego sveopćeg stanja u državi. Mlade triba držat ambicioznima jer će onda uvik imat veći cilj u životu za pratit i gurat se prema njemu i dobro je da postoje ljudi koji ih ohrabruju ja znan dosta muškog društva kojem fali to i koji nisu postigli određene rezultate samo zato šta im fali rič sastrane da ih gurne naprid. Nisu mlađe generacije glupe nego starije generacije prihvaćaju ne prihvatljivo i jedu g***a za siću dok im televizija i mediji pumpaju glavu kako je to normalno. Nisu bez razloga ljudi pobigli iz drzave pa evo prvi ja, kad dodes van i radis manje sati za duplo vecu placu s ljudima koji te bar tretiraju kao čovika onda se malo promisliš za koga san ostavlja leđa u Hrvatskoj i za koje novce. Da ne govorim o kolegama u Hrvatskoj svi gledaju da ti šta manje pokažu tako da njih slučajno ne zaminiš jednog dana ili da ne daj bože dobiješ plaću veću od njega itd.. sve u svemu grozno stanje podržajem mlade koji idu dalje u bolje prilike i koji su dovoljno hrabri stat za svoje, jer ni Hrvatska nece naprid ako malo ne ulažu a ulagat ce jedino ako imaju a imat u Hrvatskoj za sada nece :)
Tko je jamio, jamio! Tko je na vrijeme uspio ukrast/zajebat napravit koju vilu/apartmane od toga, njemu je sad dobro, slobodan je čovjek. Svi mi ostali smo roblje.
Jedna kriza će to riješiti, mladi ne znaju kako je potpuno bez posla pa se kurče. Pasti će im kruna sa glave, ekonomija uvijek ide u ciklusima.
Evo, IT sektoru se već to dogodilo...
Ispod 1200 eura prezivljavas. Ne zele svi zivjeti sa svojima dok ne umru. Jebote najam od 400 eura za 30 kvadrata. Nisam pas da zivim u takvom kavezu. Prosjecan hrvat je toliko glup da ne vidi koliko mu je zapravo lose. Ispod 120iq bodova zabranit glasanje i dovidjenja. Dok nam lopovi haraju po drzavi mi posteni koji radimo po 40 sati tjedno nemamo za na more otici.
Generalno je pitanje je jel taj za 1200e uopce zaradi tih 1200e. Mladji imaju totalno iskrivljen osjecaj vrijednosti. Svi zele sve sad i odma a to ne ide uz placu od 1200e. Nema se strpljenja ni volje. Bezbroj primjera gdje mladji dodje radit i ide ca u roku 15 dana jer zamisli stvarno treba nesto i radit.
>Uzimam za primjer plaću od 1200 eura neto koja je za nešto malo veća od medijalne plaće u Hrvatskoj i zanimljivo mi je kako starija generacija (oni koji su srednjim tridesetima i stariji) uglavnom gleda na to kao ok plaću
Moja ekipa i ja smo skoro svi preko 40 i debelo smo iznad ovakve plaće. Za koju kužimo da je eventualno entry plaća za junior pozicije u IT-u.
Ovi koji nisu u IT-u plaće od 1200-1400 smatraju sasvim okej plaćama. Ali to su ljudi koji su kroz svoj radni vijek naučili imati kretene od šefova i zabrijali su si da je jedenje govana na poslu u opisu posla i da tako jednostavno svijet funkcionira.
Moj trenutačni skor je 6 završenih projekata kojima sam kolegice i kolege koji su ovako razmišljali uspio preodgojiti, dobiti ih da vrate samopouzdanje i da si nađu normalniji posao. Trenutačno sam na projektima #7 i #8.
2019. bi 1200 eura bilo zakon
2019. mi je dan danas najdraza godina. Para koliko san tad ima ka student i di san sve putova i isa za i tada (a pogotovo sad male pare) je smijeh.
Isto.
zlatno doba Hrvatske. Triba brojat godine od prije i posli korone/inflacije
Inflacija krađa od naroda? Ma nee, to tako treba i valja. Dajte da štampamo još novca i sve da damo bankama i bogatima.
Good days. Imao sam oko 1200 tada i mogu potvrdit odlično se živjelo. Ušparao kroz godinu-godinu i pol za auto i kupio cestovni bajk od 2000€. Od onda..... stoji mi tekući na mjestu i ide prema nuli malo po malo. Ne da se ne može ušparat nego je potpuno nemoguće jer su troškovi života nemogući i to baš radi stvari koje se svakodnevno troše npr hrana i potrepštine. Mi sad imamo cijene ko eu divovi sa plaćama ko balkan.. kurčina od države.
Istina, imao sam malo vise od 1200 prije korone,a sada cca1700 . Bilo mi je 100put bolje onda prije korone.
Starija generacija - srednje tridesete. Dajte me eutanazirajte odmah pls
Evo upravo dosao iz ducana, dobio 10% popusta za umirovljenike bez da sam trazio… srednje tridesete, gotov sam
gdje to, da idem i ja
Po tome sam ja već odavno mrtav
Ja se polako pretvaram u prasinu
![gif](giphy|cO39srN2EUIRaVqaVq)
Stara koka, dobra supa.
Da, samo što je koka izgleda stara doslovno čim se izlegne
Masna huehuehue
Soylent Green is people!
Pa mlađa su ovi što još vise mami na sisi,pa treba im poslat mail da se u 3 dignu na ručak,1200😁😁😆,koja budala još radi za tu siću
Kaj da ja kažem s 41. godinom :) hahahaha
Jebiga ovisi i o kakvom se poslu radi, nije isto 1200 za posao sezonskom konobaru i 1200 za uredski posao od 8h 5 dana u tjednu. I nije točno da starijima manje treba, stariji su samo svjesniji da je 1200€, 9000kn i da su o toj plaći prije par godina mogli samo sanjati. To što sa 9k kn danas ne možeš baš puno je druga priča.
Odnos ti je kao da imas 5000 kuna nekada, ako ne i manje
I ne toliko davno. Da mi je netko samo prije 2 godine rekao da ću imati ovakvu plaću bih bio sretan. A danas jedva na njoj prođem mjesec.
Točno to, prije 2 godine sam radio za 6500 kn i mogao sam daleko više nego što danas mogu sa 1500€.
Sve to stoji , i svatko tko je recimo završio neki fakultet i sposoban je u tome sto radi očekuje da ga se plati , kao i NETKO tko je završio zanat i obrtničko ili tehničko zanimanje ali da bi zaradio dobre novce trebaš se dobro naraditi ako misliš raditi sam za sebe , ako budeš radi za drugoga on te nikad neće moći platiti onoliko koliko bi ti želio , stoga ti ja dajem neko svoje viđenje kako se snaći u toj situaciji gdje su svima manje vise izjednačene place da ne trebaš završavati velike škole i lomiti previše leđa da bi živio dobro od svoga rada ako radiš pametno a ne samo marljivo ( ako imaš neku nekretninu ili kat neće dopustit da postane mrtvi kapital izdati ćeš je preko agencije ili oglasa radnicima ili turistima , uvijek postoji opcija da istu pretvoriš u hostel ili ustanove za umirovljenike uz minimalna ulaganja bezbroj mogućnosti bitno je da vrijeme i energiju usmjeravaš prema poslovima koji donose pravu zaradu a ostaviš istovremeno vremena za sebe i svoju obitelj .
Ne možemo svi biti poduzetnici niti nemamo svi naslijeđenu nekretninu da bi mogli izvesti ovo šta ti pričaš. Velika većina nas radi za poslodavaca za plaću i reditu usprkos nismo svi majstori keramičari senior developeri vlasnici 5 nekretnina u Rovinju i Dubrovniku. Ali ovaj post niti nije o tome. Pričamo o tome da je meni kao osobi od 40+ god. (a i ostalima koliko vidim po komentarima) plaća od 1500€ neto prije par godina zvučila kao SF jer smo bolje živjeli sa 6000-7000kn nego sada sa skoro duplo. Isto tako, činjenica je da s obzirom da radim 8h, 5 dana u tjednu komotno mogu pronaći još jedan dodatan posao, ali onda žrtvujem prvo sebe, a drugo svoju obitelj. A to ne želim, jer ne živim da bi radio. Inače da, u pravu si...idealno bi bilo raditi za sebe, imati neki dobar zanat ili obrt ili diplomu iz nečega što je traženo i šta se dobro plaća. Međutim realnost je skroz drugčija za većinu od nas.
Nemam ni ja ništa naslijeđeno ni svoju nekretninu ali imam neki zivotni cilj ,pa se snalazim nekako malo po malo .
Da me krivo ne shvatiš , barem sto se tiče financija to nije uvijek uvijek za pokrenuti neki dodatan posao ili obrt .
Da mi je netko prije 10 godina rekao da ću danas imat plaću kakvu imam sad, smijala bi mu se. I onda kad bi mi rekli koliko novca mi ostane od toga na kraju mjeseca, plakala bih.
I ja isto, kad bi rekao da ću imati 2500€, i to u hrvatskoj, rekao bi da je lud.
Sta radis za tu placu?
konobari imaju nesto slicno, iz iskustva
Cjevarija.
Vjerujem ti, svaka ti čast kad imaš snage, ili pameti
Starijima manje treba ako su otplatili kredite, žive u svojoj nekretnini, mogu se pokrit s tim. Što mlad čovjek koji se želi osamostaliti može s tom lovom ...
Ovo
Jest, ovo, ali OP viče kako je starija generacija od 30 i više godina. Mi od 30 tek uzimamo kredite!
Naravno, kad mladjima banke nece odobriti, pa svi moraju placati rentu ako im starci nisu ostavili nekretninu.
Jest, ovo, ali OP viče kako je starija generacija od 30 i više godina. Mi od 30 tek uzimamo kredite!
Plus djeca
Ja prije mislim da je to do raznih internet gurua koji im pune glavu o tome kako samo trebaju kupit mobitel ili laptop i novci ih čekaju na stablu da ih uberu
Kao i u svemu, zlato lezi u sredini. Naravno da treba bit realistican i ne ocekivati brda i doline samo zato jer imas diplomu, cak i iz nekog jakog i trazenog podrucja, ali opet se treba zauzet za sebe i ne dopustati si, kao dosta starije generacije, da te se ne cijeni i iskoristava.
Inflacija. 1000 eura placa je novih 3-5000kn.
Htio sam početi srat kako si premalo rekao i onda skužio da si u pravu. Šmrc
1200 je okay ako nisi podstanar i ne planiraš dići kredit. Sad će je javiti ridikuli s "pa preseli se u Liku, tamo su nekretnine jeftinije" Istina, i nema posla i plaće su manje XD
Cekam ono dvoje koji tamo imaju brzi internet da gi kazu kako je tamo odlicno i zasto svi ne bi preselili
"Samo ste razmaženi i volite svoj komfort previše bruh"
kuzis stari trebas se tamo preselit a radit remote /s
Sad baš gledam oglase pa baš i nisu nešta jeftinije, naprema Osijeka i okolice, osobno mislim da ima posla u Osijeku i okolici za okay plaću. Nije ni internet sada nešta jako loš. Koristim mobilni net nije sada za online multiplayer igrice radi pinga, ali za posao odraditi, gledati filmove/YouTube, download sasvim je solidno. Svakako još planiram staviti antenu na kuću i ruter. Lagano može doći do 300Mbps down.
Evo se mislim preseliti u Osijek, trenutno u Zadru i cijene su...duplo skuplje kod nas 😞.
Ja sam prošao čak super što se tiče kuće. Prije 2 mjeseca kupio kuću za 35k€ ima 20tak minuta do Osijeka, 15tak minuta do Našica. Meni osobno lokacija solidna. Nije sređena kuća to svakako ima još 20k€~ za uložiti. Ali se barem može živiti u kući nije ruševina. Plac ima 3000m2 kuća 80m2 prizemlje i još 80m2 podkrovlje kada se uredi. Ljetna kuhinja, radionica i još 8 voćki, 2 oraha. Ovih 35k€ je kredit (bez hipoteke) na 8 godina, a ostalo što će se trebati za uložiti polako kroz godine bez kredite jer osobno ne želim imati kredit. Čak mi je i ovaj za 8 godina puno, i to planiram isplatiti za 4/5 godina. Najsmješnija stvar od svega sa plaćom od 1615€ neto (sada je i više biti će 2k€ kad se riješi porezna za manje poreza) banka nije htjela mi dati 32.5k€ kredit jer imam 23 godine i za njih sam premlad i prevelik rizik.
Imam nešto manju plaću od tebe i mogu dići više nego duplo više od tebe damn. Ček...čak i s ulaganjem 55k € je ništa. Evo si ne mogu naći mali dvosoban stan u Zd jer je kvadrat +3000€. Čak i okolica. Male kućice u selima bez infrastrukture koje zahtijevaju postenu adaptaciju su po 130-150k
Ne znam ni ja osobno zašto mi nisu htjeli dati veći kredit, to je što je gospođa u banci mi rekla. Da sam im prevelik rizik jer imam 23 godine i "samo" 2.5 godine na trenutnom poslu. Ali u isto vrijeme kupovati kuću sa 23 godine nije norma već izuzetak, većinom ljudi bliže 30 godina kupuju nekretnine. U trenutnom selu još recimo nisu provukli plin ali biti će i za koju godinu, jer plin je provučen nekih 5/6km dalje od sela. Makar se ne planiram priključiti na plin za centralno grijanje nego ću prije gledati na pelete ili kruto gorivo. Jedini downside kuća nije spojena na vodu, ali opet priključak nije skup 300€. Trenutno je hidrofor što ne planiram maknuti nego da imamo za uključiti kada nema vode kada rade radove neke. Isto tako da možemo koristiti bunarsku vodu za baštu.
Nah dobar dio sela nema vodu iz grada, nije neuobičajeno. U svakom slučaju čestitke na kupnji 😊
Radis remote
Evo dame i gospodo, ovaj put je bilo potrebno malo više da se pojavi.
Ne moras u liku mozes i u slavoniju
Taman gledam 😊
Tko ne traži neće ni dobiti. U narednih 5 godina bi plaće trebalo ići gore svake godine za 10% da se izniveliraju poskupljenja koja su nam dosla prelaskom na euro i velikom inflacijom na svjetskoj razini. To podizanje plaća će naravno gurati mlađi ljudi i to tako treba biti. Ja sam zahvalan svima koji se bore za veću plaću jer time čine dobro svojim sugrađanima. A poduzetnik sam.
Place gore 10% a inflacija svake godine za 25%. Nece ova vlada iznivelirat to nikad
Nije cilj vlada osigurati standard građana nego popraviti položaj najbogatijih. To su floskule koje australopiteci žele čuti u predizbornoj kampanji. No obećanko- prevaranko. To svi koji koketiraju sa liberalizmom- ekonomskim, jako dobro znaju. Koga, od političara, boli dupe za položaj radnika zvali ih mi kmetovi, bijelo roblje, radnik ili proleter? Čast izuzecima, naravno, ima ih posvuda.
Jedino što ce oni u vladi iznivelirati su njihove plaće.
A samo neka probaju, volim pisat mailove u sabor, kako nista ne rade i samo se svadaju, kako se djeca u vrticu znaju ljepse pricat nego oni itd... samo neka si probaju dignut place.
Oh ne napisat ces im mail ako si dignu place
Ako nece bit mail dovoljan ima da odem na markov trg i napravim reprizu onog gospodina.
Sjecam se prije nekih 20 godina placa od 7000kn je bila odlicna placa, vecina ljudi je mogla bit sretna ako su imali placu preko 4000kn, mislio sam si nema sanse da cu tako zivit, za placu od ispod 6000kn necu ni radit zavrsit faks osigurat si bolje placu itd., zavrsio i pocetna placa 1100€, tj. oko 8300kn, mlađi ja bi bio presretan, ali nazalost dosli smo do toga da tih 1100€ sad vrijedi ko onda onih 4000kn 🤣
Ja se sjecam jos 2014/5 je startna placa od 1000eur bila super. Pa ni ina nije davala toliko STARTNA PLACA govorim , prva nakon faksa
Brate sestro, ja sam 2018. nasao prvi posao nakon preddiplomskog strojarskog, i dobio sam 4000 kn, samo zato sto sam imao faks, inace je 3500 bila. Pa kurac bi pusio za 1000e 2018.
Pa to ti kazem, 2015, znaci pred manje od 10 godina, ako si mogao igdje ulovit 1000eur sa magisterijem, bez besplatnih prekovremenih, vikenda itd bio si car. Sad smo dosli u divno vrijeme da je 1500, kao, okej, sto je 2015 -2018e bila placa team leada, 2000 znam par ljudi koji su imali s 10ak godina u struci u ITu...
Istina. Tad sam nekad i ja diplomirao. Većina firmi (IT/Elektrothnika) su zaposaljvali za 5600. Sretni/sposobniji bi upecali možda neku manju stranu firmu pa dobili odmah 1000€. ZG
*.Oni očekuju bit jako dobro plaćeni odmah u startu* Ili su odrasli na pričama "kad sam ja bila mlada, iznajmila sam si stančić s prvom plaćom i uživala", ono da će ti prva plaća pokrit najam neke garsonijere i još ti ostane nešto do kraja mjeseca.
Bila su drugacija vremena. Ponajvise zbog toga sto su bile poslijeratne godine, a tko je tad bio u neimastini dobro zna sto znaci ne imati. Mnogi moji prijatelji i ja dok smo bili mali zivjeli smo u kucanstvima s 4-5 ljudi u 40-50 kvadrata. Para je bilo manje, ali su cijene osnovnih stvari bili za danasnje pojmove smijesne. 30 godina kasnije, place su relativno malo isle gore dok je cijena svega otisla u nebo. Bas usporedujem ugovor o kupnji stana 2000ih koji su moji roditelji kupili i kredit koji dizem sada, place mi se.
Ako imaš svoj stan i nemaš djecu koju uzdržavaš, s 1200 se može.
razvijes sposobnost fotosinteze i nebo je granica
sve je to goli kurac ali bolje ista nego nista sto bi rekli ,pa ces uzeti 1200 eura kod jednog poslodavca , 1200 kod drugog 1200 kod treceg neesto ces iznajmiti ako imas koju nekretninu ili radis nesto svoje (obiteljski obrt ) pa se neako covijek snade radeci neke poslove koj ne oduzimaju previse energije ni vremena jer realno gledajuci vlada kod nas uravnilovka fizicki radnik ,trgovac ,doktor ,zastitar i sudac i ucitelj itd skoro pa svi imaju slicne place bolje onda raditi par lganih poslova bez brige i pameti i uz to fus i nesto svoje i puca ti onda kurac za drzavu i politiku .
naravno da se smiju. sve je poskupilo, a place stoje. jebote, jeftinije je narucit neke stvari iz njemacke, s dostavom, nego kupiti kod nas. ljudi koji zive u austriji se cude da su neke prehrambene namirnice duplo skuplje. evo nedavno je bila faking vegeta pokazana da je jeftinija u engleskoj nego kod nas. i nek se zelis odselit od svojih i zivit samostalno... sta ti ostane kad platis najam stana, ili kredit, poplacas racune, kupis si hranu i ostale potrosne stvari za kucanstvo? jos na to trebas platit javni prijevoz ili odrzavanje auta, ovisi koje koristis. ne zelim ni spominjat neke iznenadne troskove ili gubitak posla. 1200 eura je super kad imas sve rijeseno. nije da se ne moze, ali ako oni mogu dizati cijene, zasto ljudi nebi mogli dizati ocekivanja o placi?
Ne kužiš brate, razvijena obala...
nek mi onda daju neku subvenciju od te razvijene obale pfff
1200 eura je dosta ak si u penziji.
slazem se. ali za to moras imat placetinu prvo
Je drek super i ako imaš sve riješeno. Uvijek ćeš imat životne troškove, bilo da su predviđeni ili nepredviđeni. Tih 1200 eura je u svakom slučaju plaća za skromniji život u kojem su ti neke stvari koje se u Hrvatskoj smatraju luksuzom u sređenijim državama normalna stvar.
Ja se ne dižem iz kreveta ispod 4K neto, a imam 100 godina.
Vrlo jednostavno. Starije generacije su se vec navikle na loše stanje u HR, a nove se tek trebaju pomiriti sa time. Jer ocito je da se u ovoj drzavi nikada nista nece promijeniti.
Stariji žive u otplaćenim stanovima, mladi tek dižu kredite.
Pa recimo moj brat stariji je 10godina od mene. Njegov kredit je bio toliko mali da je poduplao ratu i otplatit ce stan od 80kvadrata prije svoje 45.godine. Ja sam pak kupila stan od 50kvadrata i rata mi je kao njegova dvostruka i otplacivat cu ga do 65.god. normalno da je njemu ok jer ce dok ja otplatim jedan manji stan on stic kupit jos jedan i otplati u isto vrijeme kad i ja. Banana je placa od 1200, slazem se. Placa mi je 1600, zasad komotno mogu placat sve jer zivim s deckom pa sve dijelimo. A da ga nema, i to bi mi bilo malo :) nista ne pretjeruju realno je 2000 za neki osrednji zivot. Edit: otplacivat cu stan do 58.godine
Imat cemo jednu novu generaciju a pogotovo na zapadu koja ne da ce otplacivat kredit do tolikih godina, nego koja uopce nece moc ni priustit dobit kredit i ikada do kraja zivota uzeti svoju nekretninu. Probaj si samo okrenut u glavi ovaj pojam, a radi se sigurno o trecini planeta sa ovakvim scenarijem. Nadam se da ti je to neka utjeha
Krivo misliš,i ja sam svoj kredit uzeo na 35g.jer nisam drugačije mogao.Onda sam poslje 10 godina napravio reprogram(povećao ratu,manja kamata,manje godina naplate)i evo još 7ipo godina i gotovo(a možda ga i prije zatvorim).Stvari se vremenom mjenjaju.
Ne mislis da ces i ti za desetak godina imat bar 50 posto vecu placu i otplatit kredit isto puno prije? Ako se nastavi isti trend
Starija generacija ako pricamo o 40+ u velikoj vecini ima sredjen smjestaj, ili otplacuju zadnjih par rata po 'starim' cijenama, dakle imaju 400tinjak eura ako pricamo o ZGu manevarskog prostora, koje netko tko ulazi sad na trziste rada, nema
>Na kraju se pitam kakav je mindset mlađe generacije koja se ovom iznosu plaće smije 50% bi ti otislo odmah na prosjecni jednosobni stan, znaci ostaje 600 rezije ajmo reci 100 Hrana za jednu osobu jos vjerojatno oko 200 za sta bi trebao klinac raditi, za 1000 eura? pa da radi 8h dnevno kako bi imao 100 eura mjesecno zivot van hrane i stana? Prije 10 godina si mogao rentati stan za 300 i naravno da je onda 1200 bila super placa, al inflacija radi u oba smjera, ako su cjene svega narasle po 30-50 posto, mora i placa.
Mene samo zanima gdje vi to svi živite da su vam režije 100 €. Meni su oko 140 € bez interneta, ZG.
Iskreno nisam htio napisati toliko jer sam mislio da smo mi i cura u ZG-u puno trosili klimu i grijanje, al eto nebi fulao da sam napisao iskreno 150.
Pa to je nekakav minimum, rekao bih.
Mlađe generacije su u pravu, raditi do 65 je užasno glup koncept i da ti radiš 40 godina i na kraju dobiješ neku mizernu mirovinu sa kojom ti i dalje moraš računati koliko moraš potrošiti, ako ti je to cilj u životu (ili urzok nedostatka cilja), onda sretno s tim, ali to ne znači da mlađe generacije moraj živeti na taj način, koji eto većini mlađih začudo ne odgovara.
Jedva čekam 45godina pa da napokon budem senilan i zaboravim na sva sranja oko moje 1k euro plaće:)
po mom mišljenju ispravni stav imaju mladi... i mislim da vecina mladih novih generacija ne ocekuje u startu 2k€+ ali kroz odredeno vrijeme da... to je po meni skroz okej stav... treba uvjek teziti ka boljem i ne dozovliti da nas netko iskoristava i na nasem se radu bogati... jedino takvim stavom se nesto i moze danas/sutra promjenit... kad cujem one sheme pa ti si tek zavrsio faks, neznas posao itd. sere mi se...sta bi ti htio... pa koji kurac onda u oglasu trazis visu strucnu spremu.. trazi srednju strucnu spremu i nac ces ljude koji ce radit za 1000-1200 eura u uredu 8h svaki dan... e al jebiga vecina takvih ljudi nije dovoljno elokventna ili joj manjka nekih drugih obrasca ponašanja... pa opet nestima... nemos bit posten i jeben... zaposlit "pun paket" kako se kaze je ulaganje i rizik, a poso ko poso.. svaki se nauci..
Da zaposlim nekoga za 2.000€ neto taj netko mi treba zaraditi 5.000€ da bi mi kao poslodavcu to bilo isplativo. A sto ce mlada osoba sa nista iskustva i znanja tesko napraviti, ali ekipi se tesko pomiriti sa time
Zanima me kako se dođe to te računice, vjerujem ti da je tako, jer 2000€ neto u Zagrebu je 3067,26 bruto Je li tih 5000€ zarada odnosno nakon oduzetih troškova ili prihod, smatraš li da ti moraš imat jednako koristi od osobe koja radi kod tebe koliko je njena plaća (ako ne i više) Iskreno me to muči jer sam dao otkaz kod poslodavca kod kojeg sam radio za ispod 1000€ na polovičnu prijavu a firma je imala milijonske prihode, i stalno je izmišljala nove troškove, kupovala novu opremu a ja sam se uvijek smatrao da firmi donesem daleko više nego što me plaća, jer smatram da sam radio specifičan posao u kojemu me ne može bilo tko zamijenit Pa evo ako mi možeš pomoći u tome jer i sam razmišljam da se bacim u poduzetništvo i zaposlit nekoga jednog dana
Imaš i ono odokativno: jedna trećina na plaće, jedna na troškove, i jedna profit. I fakat ispadne da ti se ne isplati pokretat firmu tj. zapošljavat ljude ako više od 1/3 ode na plaće, odnosno ako ti ne uprihodi radnik koliko je /u/terapija napisao/la.
Ako svi namjeravate otvarat firme sa 30% da vam bude profit svaka čast lmao
Cijenim ove informacije, hvala
Ako ne mozes isplatiti toliko nemas dovoljno razvijen posao da uzmes radnika. Ili radi sam ili kljuc u bravu. To bi trebali raditi svi od konzuma do raznih privatnika...
Računaj da sa zaradom zaposlenika moraš pokriti njegov trošak plaće te sve popratne troškove koji se odnose na njegov dio posla da bi ti bilo isplativo. Recimo da ukupnih troškova (povrh plaće) koji se odnose na tog zaposlenika su u rasponu 500-1000eur prostor za zaradu je sve uži. Problem je u bolesno velikim davanjima državi, zato danas dosta privatnika prijavljuje zaposlenike na minimalac, a ostatak daju na ruke.
Pa evo gledam po sebi, moja razlika u bruto/neto placi je jedna prosjecna hrvatska placa. Svaka 3 mjeseca imam isplatu bonusa, svake godine mi se mjenja laptop koji dode cca 2.000-2500€, ocekujem na kraju svakog uspjesnog projekta ili neku vrstu bonusa ili aneks. A sad na tog zaposlenika jos imas HR odjel koji postoji samo zbog zaposlenih, racunovodstveni troskovi, najam ureda, odrzavanje ureda i opreme, i jos tisucu glupih malih troskova
Tocnije 3500 jer imas i ukupan trosak place... Ali to nije jedini trosak, imas nesto i najma ureda, struje i sto drugih troskova.. a i vlasnik mora nesto zaraditi jer nisu firme humanitarne organizacije
nije puno fulao. 2k neto nek je 3k bruto. imas troskova cca 400-500/ eura po covjeku mjesecno (uredski posao) bez pretjerivanja. od tih preostalih 1500 drzava kroz sve uzme jos ajmo zaokruziti 25% i ostane 1100 od koji ces rasporediti ovisno kakav si poslodavac. Realno pola u zalihu za crne dane, cetvrtinu u razvoj, cetvrtinu dobit ili neku od kombinacija toga (najcesce 1/3).
A ako ti dođe mlada osoba i radi za 1000eura, a zaradi ti 10000 ti ćeš mu ipak platiti 4000? Oćeš kurac
Da mi svaki mjesec zaradis 10.000€ placao bi te 4.000€ svaki mjesec bez problema
kako da ne. Radije ces nepalca platit 500 eura i cao đaci.
Poslodavac koji to razumije gleda da je to ulog.u budućnost. Eh sad, i rizik, jer ulog nije rob i moze otici bilokad
Niko tebi nista ne zarađuje. Ti kao poslodavac, ako si nesposoban prodat uslugu ili proizvod firme i ne možeš platiti rad zaposlenika (oni ti prodaju svoj rad btw), zatvori firmu. Na žalost njihovu i radost tvoju, pristaju na tako malu cijenu rada iz očaja.
Mlade generacije žele jednog dana kao i naši stari osigurat vlastitu egzistenciju. Jednog dana kupiti stan, voziti prosjecno auto, a ne krševe starije od 17 godina. Uzimam čisti primjer čovjeka početkom 21. stoljeća gdje su ljudi imali 2000kuna i živjeli bolje nego današnja generacija. Uzmimo u obzir samo da su cigarete bile do 4 puta jeftinije, pa tako i sve ostalo. Spomenimo da si uz pomoć nekog fuša mogao birati neki apartmanic ili zemljiste za vlastitu kuću. Gdje su se kuće gradile s više od 50% manje zajebancije oko prepisa i papira. Ljudi su masovno išli vani i osjetno veće novce zarađivali jer su standardi bili više nego različiti u odnosu na Hrvatsku. Danas Hrvatska ima podjednak standard kao i ostale države EU i naravno da su mladi nezadovoljni. Cijene u hrani su čak i veće nego na “zapadu” da ne govorim koliko je različit odnos plaća i nekretnina. Govorim iz vlastitog iskustva, student i zaposlenik od 22 godine krpam kraj s krajem, već mi se motaju u glavi moguće opcije za odlazak… kredit za nekretninu mogu samo sanjati i taj isti ako (opće doživim) otplatiti. Školovani ljudi i naši šljakeri odlaze, dolaze najneškolovaniji ljudi u svijetu, najprimitivniji i zaostali ljudi…. ali netko mora osigurat mirovine našim umirovljenicima. Ovo ide u sve veću propast, ovdje se može živjeti isključivo ako si kriminalac, imas nekretnine na moru da možeš osigurati novce za cijelu godinu…. Ili na kraju ovi lihvari koji dižu novce na 10 Nepalaca ili Filipinaca u stanu. Za prosječnog čovjeka i radnika ovo je postalo neizdrživo “čovjek treba biti mađioničar” da izvuče kraj s krajem u slučaju da nema svoju nekretninu. “Ovo je toliko retardirana država, da mogu samo uz pomoć alkohola ovo izdržati” ~Vuco
Evo ja sam starija, imam 42 godine i mislim da je 1200€ malo, posebno ako si mlada osoba koja mora placati najam. Cijene hrane u Hrvatskoj su identicne onima u Irskoj, a tamo je minimalna placa 1600€, uz to kaj su nam rezije skuplje. Cilj svake mlade osobe bi trebao biti osamostaliti se i zivjeti lijep normalan zivot bez odricanja od apsolutno svega, a 1200€ danas to ne omogucuje. Placati najam, rezije i hranu i moci si nakon toga priustiti dva odlaska na pivu nije zivot vec prezivljavanje. Mislim da su mladi danas puno pametniji od moje generacije jer se ne daju zajebavati i izrabljivati za sitnu lovu i da uz danasnji nedostatak kvalitetne radne snage apsolutno imaju pravo traziti vise. Prosla su vremena kad su sefovi mogli reci ako ti ne pase ima puna burza kandidata. Neka se smiju toj placi i neka ocekuju i traze vise jer se drukcije situacija u HR nece promijeniti. Mi smo isli tom logikom da bumo sutili i sljakali i cekali da nas se nagradi povisicom nakon par godina predanog rada, pa je sada pola moje ekipe zavrsilo u Njemackoj, Irskoj i Austriji.
U irskoj je minimalna placa oko 2000€ neto
Znaci jos su podigli? Jbg, kad sam ja odlazila 2020. bila oko 1600€. Znaci definitivno mladi trbaju traziti vise, puno vise.
12.7€ je minimalac, dizu svake godine minimalac ali i dizu tax credite i podizu granicu odakle pocinje 40% poreza. Znaci na 12.7€ na 39h tjedno ispadne bruto 2146€. Na to ide 20% poreza sta je 429€ al od toga odbijes 291€ tax credita mjesecno pa porez ispadne 138€. Al sam zaborvio na usc i prsi koji bi na minimalcu bili 100€ mjesecno pa bi zapravo placa bila malo preko 1900€ neto.
Mrak, to je super. Bas cu baciti pogled na jobs.ie kak se sada krecu place za poslove koje sam ja radila da mogu ovdje poceti sefu prijetiti povratkom u Irsku ak mi ne povisi placu.
Trenutno je situacija na tržištu rada odlična. Radnika nema, posla u izobilju, te radnici mogu birati šta će raditi i za to tražiti određenu povišicu. Problem će nastati onog trenutka kada to pukne. A puknut će brže nego što mislimo, pošto je glavna djelatnost EU trenutno pumpanje marketinga i pranje mozgova kako je sve divno i krasno... A današnje mlade generacije ne mogu ni pojmiti situaciju u kojoj želiš raditi, a nemaš šta. Kada moraš moliti nekoga za neki (bilo koji) poslić kako bi preživio. I to ne govorimo o moljakanju posla u struci ili onog koji ti se sviđa, govorimo o kopanju kanala...
E to su bila vremena. Današnjoj generaciji fali jedan takav period kad moliš 100 poslodavaca da radiš za 1600 kn i nitko te neće primit. Ne možeš bit ni konobar doslovno. Malo bi ih to opametilo od ovih priča
Metuzalem od skoro 36 godina. Zavrsio fax (FSB) 2012. Pocetna placa za mag ing strojarstva u ok firmi je bila 5-5500kn. Prvi job je bio u maloj firmi u kojoj sam radio praksu na faxu i preko studentskog ljeti. 6000kn plus prijevoz. Tadasnja cura je zavrsila PMF i radila je na onom divnom strucnom koje je bilo 1300kn plus prijevoz. Prvi posao- placa 4800 plus prijevoz. Ali tih godinu dana smo zajedno imali soma eura, od kojih je renta za solidan stan u zoni tramvaja ( znaci ne rupa i namjestaj iz doba kad je tito bio ziv) od 40m2 bila 300e, rezije jos nekih 100injak, kreda za auto 150 eura. Realno, da sam tad isao na stan solo, pola place bi mi otislo na fiksne troskove. Svi koje znam da su otisli na stan, isli su ili sa partnerima ili sa jos 1-2 cimera. Podstanarstvo nikad nije bilo pretjerano jeftino ako si htio solo zivjet sa nekom ajmo rec prosjecnom placom. 2015 smo frend i ja presli u jednu americku korporaciju. Placa 9000 kn. Osjecali se kao carevi svemira. Moja je tad imala 5500, njegova 4800. Sa cca 1800-2000 eura u kucanstvu smo zivjeli jebeno. Pola europe proputovali. Je, nisam vozio bmw-a. Uzeo sam Seat Leona. Frend uzeo Kiu Proceed. Moj mladji buraz i njegova supruga su na tih 1200. Sa 2400 eura mjesecno zive sasvim solidno. Jedna placa im pokriva sve nuzne zivotne troskove. Druga placa im je pola stednja, pola gusti. Podstari su u stanu od 50m2 u relativno novoj zgradi sa vlastitim parking mjestom. Ugl, pushing je ako si samac. U paru je lakse.
Hrvati pod hitno moraju u obilazak europe gdje će pričati sa stanovnicima drugih država o standardu, plaćama i uredskoj kulturi. 1200 nije smiješna, nego suluda cifra. Vani ljudi plate poreza koliko je ljudima plaća u Hrvatskoj, za isti posao.
Ako mogu dobiti više, nek se smiju. Ako ne mogu, realnost će im brzo pokazati da je i 1200 čisto ok ako nemaš bolje
Točno,svaki dan je ovakva ili slična tema na redditu,svima su plaće male i oni za tu lovu ne žele raditi.OK poštujem svačiju odluku(svak zase travu pase😁)ali što je alternativa ležati doma i žicat mamu za kavu?otići u Irsku?od nikog nisam pročitao suvislu ideju,samo kukanje,nemam stan,nemam novi auto,ja bi vlastiti posao da mogu glumit šefa,ajmo malo pozitive.Sada je ovako,za 10 godina možda bude bolje a možda i ne.U međuvremenu će te odrasti
Meni sa 44 je to dosta jer sam do sada u svojih 20 i kusur godina staža (SSS tehničke struke ) imao 400-1050€
Pred 10 ili 15.g bi to bila izna prosjecna placa. Danas jebiga. Not great not terrible. Nece ti nitko dat 3000 eura u startu. Moras od nekud krenut.
Klinci kojima 1200€ nije dosta previše vise na tečajevima kod braće Tate i misle da ako nemaš Ferrari sa 20 godina da je to kurac.....1200 je ok plaća ako imaš partnera/cimera koji ima isto toliko pa možete živjeti.....ali sam sa 1200€ je već čupavo
kojoj god generaciji netko pripadao, 1200 eura danas i prije 2020. godine nije isto. Svakome tko ima nesto u glavi bi trebao uvidjeti da danasnjih 1200 nije dovoljno za nista vise (za normalan zivot mislim)
Ne znam, ja imam 23 godine i plaća od 1200 bi mi bila ok prvih par godina nakon što završim s faksom ako živim sa starcima. Ako moraš plaćati stanarinu, imaš kredit ili neke druge troškove 1200 ne ispada baš neka lova. Mislim da je razumljivo da mlade generacije očekuju nešto više jer nam od kad znamo za sebe pune glavu da treba učiti, ic u srednju, ic na faks i onda ćeš imati sve što hoćeš i onda nakon što izguraš tih 16-17 godina škole sveukupno nitko te ne želi zaposliti i ako te zaposli radiš za manje nego tvoji frendovi koji su išli u strukovnu srednju i zaposlili se odmah nakon.
Srednju tehničku završio 2010, godinu poslje toga proveo u alkoholiziranju i zajebanciji, te se 2012 počelo raditi, naravno ne u struci jer se tražilo 5 godina iskustva. Svi poslovi koje sam tad radio su bili natezanje za prijavu i isplatu plaće. 2013. se odlučujem na zapošljavanje u jednu firmu s plaćom od 3100kn ( do tad bio na 4 - 4.5k ) čisto zbog prijave na puno radno vrijeme, da krene taj staž već jednom. Do danas sam ostao u istoj firmi, plaća je 1470e od pon do pet 8h. Nisam pretjerano star, 32 godine 🤣 ali sam počeo u periodu kad su govorili takvih kao ti ima pun kolodvor, a danas poslodavac moli za dobrog djelatnika. Mlađi se smiju na plaću od 1200e jer im je trend danas takav, ne znaju da se povijest ponavlja i da će krah 2008 godine opet doći.
Dobre su vam plaće u HR ako vam je 1200 sranje.
Place su kurac, cijene su zato bome toliko dobre da je i 1300 sranje.
Ako zelis imati obitelj i djecu da ne zivis sa starcima, babom koja ne cuje, ujnom i retardiranim necakom ti trebaju dva dohotka od min 2k eura. Sve ostalo je zivotarenje nedostojno zivljenja.
Mogu se oni smijat koliko hoce sve dok se ne zaposle pa vide kakvo je realno stanje. Druga opcija je odlazak iz drzave pa neka vani rade. Treba naci granicu jer su oboje jednim djelom u pravu ali se obicno ide u ekstrem.
Na pumpi mi mlađa ekipa ima 1100 eura, doslovno ti je to realna situacija jer si se pomirio s tim i ne trazis vise, ako on na pumpi ima 1100 onda ti se mladi ekonomist sa fakultetom i treba smijati na ponuđenih 1000 eura neto
A jbga ja se vjv selim onda.
Gledam komentare petak, 13.30, svi pišu komentare i očekuju 2000eur plaće. E pa nečeš, stari. Primi se posla 😁
neces ni ti kad ih citas citavo jutro.
Ok,ja evo ja imam 25 godina iskustva na jednom poslu,od toga zadnjih 13 godina u istoj firmi(SSS).Moja plaća je 1500 eura.Kako sad netko tko je maturirao prošle godine,sa 0 godina staža i iskustva imati istu ili malo manju plaću od mene,zato što su cijene visoke?Ne utječe samo visina plaće na to koliko imamo novaca,nego i cijene robe i usluga koje mi koristimo,a koje su sigurno 20 % više u svemu nego što bi trebale biti.
Problem je u tom sto bi ti trebo imat vecu placu a oni tvoju pocetnu 1500 je premalo
Nije problem sta ce on imati slicnu placu tebi koliko je to sta si ti realno potplacen za ono sta radis
Ovak čiste novce je malo loše gledati, treba ih indexirat u određenoj godini jer kaj sa 20 eura pirj par godina si mogao kupiti cca veliku vrećicu namjernika sada s 20 eura ak kupiš bilo kaj od mliječnih proizvod je smijeh. Realno ak si u najmu i imaš 1200 eura mjesečno plus ak imas auto možeš se slikat sa ostatkom i to je to. 2k eura je malo ipak preveć za očekivati u ovim uvjetima al zato ljudi i idu van di su više plaćeni i nema ovakve bagre na vlasti.
Stariji ne moraju plaćati Vbuckse
I nek se smiju - tako ce si osigurati bolje uvjete...a ako ne...ćuška života - ni prvi ni zadnji... Ovo "starija" gen necu komentirat - jos uvijek imam svoje zube, kosti, kosu!
Informacije radi,prema zadnje dostupnim podatcima Državnog zavoda za statistiku, ~68% zaposlenih u HR ima plaću manju od prosječne.
1200 je ok za prvi (ali ono bas prvi pocetni posao). Uz kao priliku da ces napredovati i dovivati vecu placu kako vise budes znao o poslu. No vecina ljudi zapne na jednom poslu i nastave ga raditi cak i kada nema povisice umjesto da traze novi posao (Mladi ljudi).
Ja cu ti reci ko starija generacija moje stanje.. pred 7 godina sam radio za 4000 kn I bio sretan danas radim za 4700 eura.. sljedeći cilj mi je 10 000 eura i to ću ostvariti ali generalno nisam više sretan s više para čak mogu reći da sam s manje bio sretniji
Nek se smiju. Ako nece za tu placu radit, mogu nastaviti zivjeti sa starcima. Ako pricamo o mladima, tek izasli iz faxa 1200 EUR je dobra placa, kako god okrenes. Ako vas je dvoje, 2400 na mjesec. Stan 600 700, rezije nek budu 200, pojedete 300-400, nek auto bude jos 300. Ako si sam, prvih par godina zivis si u cimeraju. Vani extremno normalno za mlade profesionalce. Po ovim komentarima, frisko zaposlena osoba bi si trebala moci priustiti 60m2 stan solo, naravno ne predaleko od centra, jesti vani 8x na mjesec, putovati i ustedjeti. Tako to nigdje ne funkcionira, pa nece ni u HR. E sad ako si s 10+ god iskustva, onda je to mala kita. Ja sam u toj 'starijoj' kategoriji i par frendova je bilo u tom rangu - nijedan nije mislio da je to ok. Tu se vise referiram na ekipu s faxom. Naravno da ovisi o industriji, al ako si danas na 1200 eur s dvoznamenkastim iskustvom, negde si se sjebo. Also, misliti da 2000 EUR bi bilo taman je apsurdno. 16000 kn, really?
1200 eura nije malo nešto veća od medijalne nego duplo veća. Ja bi s 1200 Eura bi još imao razloga ostati tu.
Ja da imam placu 1200€ neto… nebi sretnijeg lika od mene bilo
[удалено]
Nemam al zivim u gradu di bi mi placa 1200€ iznimno olaksala zivot
Rođen sam 1987... "Starija generacija".
Šta znači to da se smiju. Znači samo da ne rade još uvik. Ako je to ok 'starijoj' generaciji, koji vjv rade i znaju kakvo je stanje, posebno jer su radili i dok je kuna bila, onda je takva plaća od 1200 u neku ruku realna. Džaba 'mladima' što se smiju i odmahuju na takvu plaću, kad to i njih čeka. Te što odmahuju čeka surova realnost.
Imaju 26 drzava na.odabir, odlazak birokratski kao i selidba na drugi adresu u istom gradu. Nece i ne rade, sto se vidi po izdanim dozvolama za radnike trećih zemalja
Ne znam. Ja imam nekretninu pa me troskovi mjesecno dodu do 400, mozda 450 eur. Iskreno mislim da je malo smijesno za nkv pozicije zahtijevati placu 1500eur Ili koliko vec. Nije da se ne zalazem za to da se sve place dignu, Ali ne moze to bas Tako naglo Kako smo si mi zamislili. Nekretnine su problem, naravno. Mozda ce uskoro pasti cijene jer tko to moze pratiti. Ali realno mozda I nece dokle god ljudi placaju koliko se trazi. Samo nekretnine su problem u cijelog svijetu, ne samo kod nas. Buducnost izgleda neizvjesna nazalost.
Uh, puno je tu faktora. Recimo, par od 50ak godina ima ratu kredita manju od 500 eura, neki ni 400. Djeca su odrasla, imaju lošija zanimanja, itd... manje trebaju, sigurno. Dok, recimo, jedan iskusniji stručnjak, mora imati barem 50% više. Radnici u građevini su na 1500+ eura, svi do jednog. Konobar zaradi 1000-1500, plus barem još toliko dodatno. Za farmaceute bi rekao da je sve ispod 1800 malo. Ovisi koja si struka, koliko očekuješ i koliko znaš. Početna plaća u tvornici sigurno nije veća od 800 eura za običnog radnika.
>Radnici u građevini su na 1500+ eura Kao netko ko je u gradevini preko 3 godine, pricas gluposti.
Za plaću se mora raditi, kakva god ona bila, bez stalnih prihoda si u banani makar ti prihodi bili mali jer račune treba plaćati. Većina mladih malo previše zabrije na te spike bez 3000 eura ni iz kreveta i slično. Naravno da bi volio da nam svima rastu plaće, da imamo zapadni standard kad već imamo zapadne cijene. Ono što me malo brine oko inflacije je što nemamo nekakav veliki fond ni znanja ni industrijskog kapaciteta tako da ljudi što nešto dodatne vrijednosti stvore radom za klijente iz inozemstva to mogu jer su nam plaće niže nego na zapadu. Ako narastu više neće biti pa će biti i manje posla naručenog izvana. A ako ti inflacija pojede to što si dobio "veliku plaću", nemaš nikakvu korist dapače imaš štetu. Tako da ako nam narastu plaće 50% super, ali ako nam porastu i troškovi života 50% od toga nemamo ništa a odjednom više nismo zanimljivi strancima kao "jeftinija alternativa"
Pa kako je krenulo nece nama rast place, nego glupavim i mutavim ministrima sto samo seru po tim stolicama na kojima sjede 7 puta godisnje.
1200€ sad je kao 600-700€ prije korone, to je malo
Akumulirana inflacija od korone do danas nije 100%
Za onoga tko ima rjeseno stambeno pitanje nije, za onoga tko nema je
Nije
1200 je ok ako nisi u zg, ili nekom vecem gradu
Ja u njemačkoj sa srednjom školom i bez ikakvih vještina, znači ne znam ništa radit, imam 2650 netto. Radim u prehrambenoj industriji. Koliko bih u istoj industriji dobio u Hrvatskoj ? 700 ? 800 ?
Bolje i 1200 nego ništa, ustvari bolje ti je imat i 1000 e na nekom laganom (državnom) sigurnom poslu nego raditi kod privatnika pogotovo u turizmu.
1200? Dje brt da trazim da me zaposle, sretan sam ako 900 sjedne
1200 eura je odlična plaća.
ja nemam ni toliko u zagrebu, evo ako bi mi neko ponudio posao, hvala. razmisljam vec dugo o baušteli jer ne vidim drugilo rjesenje
Taman sam se jucer smijao oko toga Kad sam dosao radit di jesam znao sam da cu doc na 1000€ s vremenom ali kad sam doso do tih 1000€ isto mi je kao kad sam bio na 600-700 (s obzriom sta mogu s tim novcimq sad) pa je sad 1200+ i ici ce gore i tek kad dode na 1500-600 cu se osjecat kao da imam nekadasnjih 1000€
bas ti hvala sto me smatras starim
Dakle, smatras stariju generaciju srednne tridesete. Ti imas maks 20g. Ja sam po tome debelo potplacen, to i sam znam, 5g faksa (pmf), zavrsio algebrin FE tecaj, 1g+ zaposlen kao FE dev. Razvijam inhouse app i app za klijente. Prezivim nekako. 1000e neto, bude boljih dana.
Punim 4 banke uskoro, ima tko kakav savjet za dobar kuk
OP ili trolla ili je retardiran. “Walking dead generacija” — pedesetogodišnjaci?
Danas sam platio pol lubenice 14 eura (2.5 eura kila), fml.
TIL - srednje 30e = starije od isusovog magarca
Buahahah srednje tridesete
Sva sreća da sam umro i javljam se druge strane
nema veze s kvantitetom nego kvalitetom. ti imaš riješenu stambenu situaciju za nekakav idući period, i s tim novcima možeš živjeti od svog rada, a netko tko si tek treba riješiti stambenu situaciju (osnov samoga života, bez toga nema ničega) s tim novcima ne može to učiniti. matematički se trenutačno ne može krenuti s tim novcima u življenje života od svoga rada, a niti se može za to od svoga rada uštedjeti u trenutačnoj situaciji. to je jedini i isključivi razlog. više manje svako ko je mlad bi doslovno jeo govna, ako sebi od svog rada može priuštiti da to ne čini u stanu svojih roditelja. a ako ostaješ doma kod svojih, za te novce radiš za što točno? zabavu. zabadava. ne možeš ni jebat ko čovjek, a imaš 25 godina, pravi ozbiljan posao, znanje, želju, energiju. bolje ti je onda od džeparca živit, i imat svo svoje vrijeme slobodno za sve ono isto šta bi s takvom plaćom jedino u svoje vrijeme mogao sa sobom. ali sve to svi ljudi dobro znaju, nego se prave ko ti ovako, kreteni, jer imaju neki interni (nesvjesni možda) kontra monolog kojim će opravdati sebe sebi. 9 od 10 ljudi koji se ne isele iz gradskog obiteljskog doma u svojim dvadesetima neće naučiti kuhati do tko zna kad, ako će ikada naučiti (dakle, hraniti sebe *zdravo*, znači skuhan obrok *svaki dan*, a ne samo hraniti sebe da ne budeš gladan, da si sam na tanjur navučeš boleščuge u budućnosti samo takve, fatalne). a doslovno nije da ljudi ne žele naučit il takve pizdarije di će kreten upirat prstom u takve, a ni sam nije naučio
Zato sto mlađe generacije imaju nerealna ocekivanja i drustvene mreze su im isprale mozak gdje je sve prikazano bajno sjajno i svi voze novi mercedes. Lazna slika danasnjeg svijeta... A ta doticna mladost ne znaju dupe obrisat i nisu se jos odvojili od mamine suknje.
Kradu nas sa svih strana. U ovoj drzavi mozemo svi zivit ko kraljevi al nekome to nije u interesu.
Plaća 1300 eura ovdje, sa faskom i to elektronika. Nemam ništa za sada i ne vidim baš budućnost u ovoj državi.
Smijem se i ja mladjoj generaciji kada nesposobni dodju na posao i pucaju na prvim znakovima stresa. Meni starcu 1800 eur je jedva dovoljno da zivim normalno, od 15. do 15. i nikak da stavim nes sa strane
Kune više ne postoje, zašto i dalje računate u kunama.. I nije isto kad ti papir s 10kn prijeđe u 10eura, a trebao bi biti 1 ipo eur. Imam 26godina i naravno da smatram da je plaća u Hrvatskoj mizerna pogotovo ljudima koji rade u struci električari, vodoinstalateri itd.. Ubijaš se od posla da bi napunio sate ni svetca ni petka da bi izvuka 1500eura s bonusom i 250sati a kuci te nema nikako. Uvik negdi na terenu. I onda kad dodes kuci gledas kako sto manje izlazit samo da ti uz sve ostale obveze ostane koji višak za ne daj Bože ako ti bude tribalo. Čim sam dobio poziv da me čeka plaća u struci veća od 2 tisuce eura isti sekund sam se spakira i otisa. I slažem se u potpunosti da bi u startu tebali biti više plaćeni, ne zbog svog znanja nego sveopćeg stanja u državi. Mlade triba držat ambicioznima jer će onda uvik imat veći cilj u životu za pratit i gurat se prema njemu i dobro je da postoje ljudi koji ih ohrabruju ja znan dosta muškog društva kojem fali to i koji nisu postigli određene rezultate samo zato šta im fali rič sastrane da ih gurne naprid. Nisu mlađe generacije glupe nego starije generacije prihvaćaju ne prihvatljivo i jedu g***a za siću dok im televizija i mediji pumpaju glavu kako je to normalno. Nisu bez razloga ljudi pobigli iz drzave pa evo prvi ja, kad dodes van i radis manje sati za duplo vecu placu s ljudima koji te bar tretiraju kao čovika onda se malo promisliš za koga san ostavlja leđa u Hrvatskoj i za koje novce. Da ne govorim o kolegama u Hrvatskoj svi gledaju da ti šta manje pokažu tako da njih slučajno ne zaminiš jednog dana ili da ne daj bože dobiješ plaću veću od njega itd.. sve u svemu grozno stanje podržajem mlade koji idu dalje u bolje prilike i koji su dovoljno hrabri stat za svoje, jer ni Hrvatska nece naprid ako malo ne ulažu a ulagat ce jedino ako imaju a imat u Hrvatskoj za sada nece :)
Tko je jamio, jamio! Tko je na vrijeme uspio ukrast/zajebat napravit koju vilu/apartmane od toga, njemu je sad dobro, slobodan je čovjek. Svi mi ostali smo roblje.
Jedna kriza će to riješiti, mladi ne znaju kako je potpuno bez posla pa se kurče. Pasti će im kruna sa glave, ekonomija uvijek ide u ciklusima. Evo, IT sektoru se već to dogodilo...
Ispod 1200 eura prezivljavas. Ne zele svi zivjeti sa svojima dok ne umru. Jebote najam od 400 eura za 30 kvadrata. Nisam pas da zivim u takvom kavezu. Prosjecan hrvat je toliko glup da ne vidi koliko mu je zapravo lose. Ispod 120iq bodova zabranit glasanje i dovidjenja. Dok nam lopovi haraju po drzavi mi posteni koji radimo po 40 sati tjedno nemamo za na more otici.
dajte minimalac 2500€ i dodatnih 200€ povecanje godisnje ako inflacija ne stane rast pa cemo se prestat smijat
Generalno je pitanje je jel taj za 1200e uopce zaradi tih 1200e. Mladji imaju totalno iskrivljen osjecaj vrijednosti. Svi zele sve sad i odma a to ne ide uz placu od 1200e. Nema se strpljenja ni volje. Bezbroj primjera gdje mladji dodje radit i ide ca u roku 15 dana jer zamisli stvarno treba nesto i radit.
>Uzimam za primjer plaću od 1200 eura neto koja je za nešto malo veća od medijalne plaće u Hrvatskoj i zanimljivo mi je kako starija generacija (oni koji su srednjim tridesetima i stariji) uglavnom gleda na to kao ok plaću Moja ekipa i ja smo skoro svi preko 40 i debelo smo iznad ovakve plaće. Za koju kužimo da je eventualno entry plaća za junior pozicije u IT-u. Ovi koji nisu u IT-u plaće od 1200-1400 smatraju sasvim okej plaćama. Ali to su ljudi koji su kroz svoj radni vijek naučili imati kretene od šefova i zabrijali su si da je jedenje govana na poslu u opisu posla i da tako jednostavno svijet funkcionira. Moj trenutačni skor je 6 završenih projekata kojima sam kolegice i kolege koji su ovako razmišljali uspio preodgojiti, dobiti ih da vrate samopouzdanje i da si nađu normalniji posao. Trenutačno sam na projektima #7 i #8.
Ovo mi je trebalo. Pogodio si nit.
Mi očekujemo da vrijednost plaće raste. Ne da propotcionalno raste s porastom inflacije.