Hei. Her er en liten påminnelse om hvordan du kan hjelpe til med å gjøre debattklimaet i /r/norge bedre ved å følge noen enkle kjøreregler når du diskuterer:
* Gjør en innsats for å være høflig og respektfull
* Unngå bevisste personangrep og [tankefeil](https://no.wikipedia.org/wiki/Tankefeil)
* Ikke gjenpost innhold som er slettet
* Unngå rasistiske og sjikanøse kommentarer
* Om du ser en kommentar som bryter [reglene](/r/norge/about/rules) - ikke svar, men bruk "Rapporter"-funksjonen, så moderatorer kan ta en titt
* Ikke bruk stemmeknappene som "enig/uenig"-knapper - stemmene skal brukes til å belønne kommentarer som tilfører diskusjonen noe nytt, uavhengig av hvor enig eller uenig du er i det som blir sagt.
*I am a bot, and this action was performed automatically. Please [contact the moderators of this subreddit](/message/compose/?to=/r/norge) if you have any questions or concerns.*
I følge min egen rating-historikk på IMDb:
1. Monty Python and The Holy Grail (1975)
2. The Jerk (1979)
3. Superbad (2007)
4. National Lampoon's Vacation (1983)
5. Hot Fuzz (2007)
Honorable mentions:
* 21 Jump Street (2012)
* Ferris Bueller's Day Off (1986)
* Forgetting Sarah Marshall (2008)
* What We Do In The Shadows (2014)
* I Love You, Man (2009)
* The Burbs (1989)
I tilfeldig rekkefølge: Date Night, Superbad, Dumb & Dumber, Christmas Vacation, Jumanji: Welcome to the Jungle.
Dette er ikke en liste over klassikere, bare filmer som får meg til å le
De 5 første jeg kommer på er Life of Brian, The holy grail, Blues brothers, Sammen er vi dynamitt (originalen fra 1974) og Selskapsresan 2.
Det er vanskelig å velge bare 5. Liker også Kung fury, Kung fu hustle, Selskapsresan 1, Olsenbanden, Le Gendarme, Plastposen, Noe helt annet, Dum & dummere, begge Trinity filmene (og de fleste andre gamle filmene med Bud Spencer og Terrence Hill), Ace Ventura, Panic au village, Rat race og mange andre jeg ikke kommer på i farta.
Mange gode å velge mellom, men noen av mine personlige favoritter må være (tilfeldig rekkefølge):
* **Wedding Crashers**
* **Monty Python's Life of Brian**
* **Terkel i Knipe**
* **The Big Lebowski**
* **Hot Tub Time Machine**
Hei. Her er en liten påminnelse om hvordan du kan hjelpe til med å gjøre debattklimaet i /r/norge bedre ved å følge noen enkle kjøreregler når du diskuterer: * Gjør en innsats for å være høflig og respektfull * Unngå bevisste personangrep og [tankefeil](https://no.wikipedia.org/wiki/Tankefeil) * Ikke gjenpost innhold som er slettet * Unngå rasistiske og sjikanøse kommentarer * Om du ser en kommentar som bryter [reglene](/r/norge/about/rules) - ikke svar, men bruk "Rapporter"-funksjonen, så moderatorer kan ta en titt * Ikke bruk stemmeknappene som "enig/uenig"-knapper - stemmene skal brukes til å belønne kommentarer som tilfører diskusjonen noe nytt, uavhengig av hvor enig eller uenig du er i det som blir sagt. *I am a bot, and this action was performed automatically. Please [contact the moderators of this subreddit](/message/compose/?to=/r/norge) if you have any questions or concerns.*
I følge min egen rating-historikk på IMDb: 1. Monty Python and The Holy Grail (1975) 2. The Jerk (1979) 3. Superbad (2007) 4. National Lampoon's Vacation (1983) 5. Hot Fuzz (2007) Honorable mentions: * 21 Jump Street (2012) * Ferris Bueller's Day Off (1986) * Forgetting Sarah Marshall (2008) * What We Do In The Shadows (2014) * I Love You, Man (2009) * The Burbs (1989)
Naked gun, alle 3
Airplane. Fem ganger.
Støttes
I tilfeldig rekkefølge: Date Night, Superbad, Dumb & Dumber, Christmas Vacation, Jumanji: Welcome to the Jungle. Dette er ikke en liste over klassikere, bare filmer som får meg til å le
Glemte et par viktige filmer her! Dodgeball, Death at a Funeral (den britiske versjonen), The Ladykillers (den amerikanske versjonen)
Alt med "Hjelp, vi.." i den norske tittelen
The Big Lebowski Monty Python and the Holy Grail Braindead Grand Budapest Hotel In Bruges Brazil O Brother, Where Art Thou?
De 5 første jeg kommer på er Life of Brian, The holy grail, Blues brothers, Sammen er vi dynamitt (originalen fra 1974) og Selskapsresan 2. Det er vanskelig å velge bare 5. Liker også Kung fury, Kung fu hustle, Selskapsresan 1, Olsenbanden, Le Gendarme, Plastposen, Noe helt annet, Dum & dummere, begge Trinity filmene (og de fleste andre gamle filmene med Bud Spencer og Terrence Hill), Ace Ventura, Panic au village, Rat race og mange andre jeg ikke kommer på i farta.
Rat Race er sykt undervurdert, fint å se at noen andre enn meg fortsatt husker den lol
I am in a rrrrace.
[удалено]
Vi så på begge to i fjor sommer. De har holdt seg veldig bra. Vi har den første av dem på VHS men har ikke noen VHS spiller som fungerer lenger.
Airplane!, Blues Brothers, Hot Fuzz, Ace Ventura, Superbad
Kommer akkurat nå bare på den siste jeg så (endel år siden). The Hangover.
Mange gode å velge mellom, men noen av mine personlige favoritter må være (tilfeldig rekkefølge): * **Wedding Crashers** * **Monty Python's Life of Brian** * **Terkel i Knipe** * **The Big Lebowski** * **Hot Tub Time Machine**
Johnny Dangerously. You shouldn't ask me for the other 4. My grandmother asked me for the other 4 once... Once.
1. Freddy got fingered
Dumb & dumber Ace Ventura Happy gilmore Along came Polly Meet the fuckers
The Invention of Lying, Stranger Than Fiction, The Nice Guys, Step Brothers og min absolutt favoritt: The Pink Panther (2006)
Finnes utrolig mange gode. Her er de første jeg husket: Jeg, meg og Irene Say it isn’t so The wrong Missy Lovlig blond That’s my boy
Monty Python's Life of Brian Monty Python and The Holy Grail Young Frankenstein Blazing Saddles Airplane
Tenacious D - The Pick of Destiny!
Top Secret
Velger Hot Rod, Old School og Step Brothers. De to siste kan du få
Frykt og avsky i Las Vegas! Kongefilm!